דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / איך להפוך להיות יהודי?

איך להפוך להיות יהודי?

שאלה: אם הגעתי לארץ ישראל הרוחנית, אז אני כפוף אך ורק לחוק שלה. יוצא שגֵר, שאף פעם לא היה יהודי, יכול להפוך להיות מורה כמו למשל רבי עקיבא?

תשובתי: בוודאי. מה ההבדל? רבי עקיבא בא לארץ ישראל אלף שנה מאוחר יותר, מהאנשים שאברהם הוציא מבבללאברהם קראו העברי ("עבר" מהמילה "לעבור"), מפני שהוא הראשון מדור בבל שעבר את המחסום, את הגבול בין העולם שלנו והעולם הרוחני, והפך לעברי, יהודי. אבל העברי/היהודי הראשון ביותר, כלומר אדם שהשיג את העולם הרוחני, היה אדם.

אף אחד מאיתנו לא נולד בעולם הרוחני, כולנו שייכים או לאומות העולם, או לעבריים/יהודים, כלומר אלה שעוברים את המחסום. לכן זה לא צריך להפליא אף אחד, שגֵר שאף פעם לא היה יהודי, יכול להפוך להיות מורה רוחני גדול של הדור. היו לא מעט אנשים כאלה. דרך אגב, באותם הזמנים שעם ישראל חי בארץ ישראל לפי חוקים רוחניים, הרבה מאוד לא יהודים באו, למדו, נשארו בארץ ונכללו בחברה הרוחנית, הפכו ליהודים. כי יהודים זה לא עם, אלא קבוצה שנוסדה באופן מלאכותי על בסיס של רעיון משותף.

מדענים גדולים רבים, למשל אנשי יוון העתיקה, באו ללמוד אצל היהודים. ולכן יסודות הפילוסופיה אותה הם פיתחו בהמשך, נלקחו מחכמת הקבלה. אבל בחזרתם למולדתם הם הפכו את הידע הזה, כדי שיתאים לעולם הגשמי. ובכל זאת, ביסוד הלימוד שלהם טבועה השקפה, דעה, שאין לה שום שייכות לעולם שלנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 13.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest