דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך להפוך את הדמיון למציאות

איך להפוך את הדמיון למציאות

בעלי הזוהר משיגים את המדרגות וכותבים לנו עליהן, ומסדרים אותן כך שהזרימה ממה שהם כותבים אלינו תהיה כמה שיותר מועילה למצב שבו אנחנו נמצאים. זאת אומרת, הם נמצאים במערכת, והמערכת הזאת נקראת "עולם אין סוף", מערכת מתוקנת, מערכת פועלת. רק כלפינו היא נסתרת ואנחנו לא יודעים איפה אנחנו נמצאים. כמו תינוקות שלא יודעים באיזה מצב הם נמצאים, באיזה עולם, מה קורה, מי מטפל בהם, ואיך מטפלים בהם. כאילו מקבלים משהו מהמוכן, אבל מאיפה זה נופל, לא ידוע. יש להם עולם משלהם, מה שהם יכולים להרגיש, ובתוכו הם חיים.

כך אנחנו בינתיים נמצאים באיזה ניתוק מהמציאות האמיתית, בכזה ערפול, חלום, הסתר, יש הרבה שמות לזה. אם אנחנו מסוגלים לתאר, כמה שמסוגלים, עד כמה שנכון, את המצב הרוחני, להשתדל להיות בו, אנחנו בזה מזמינים מאותו מצב מאור המחזיר למוטב.

זה לא שסתם אנחנו מתארים לעצמנו איזה מצב רוחני, אפילו שזה אולי יותר אמיתי: שהאנושות כולה מחוברת יחד, ברצון להשפיע זה לזה, בערבות ההדדית, ובכל מיני צורות הקשר הנכונות, ואפילו כלפי הבורא, כלפי אותה צורה כללית של השפעה שכולנו רוצים להגיע אליה. זה לא מספיק. כי כל התיאורים האלו שאנחנו משתדלים לתאר לעצמנו, זה לא יותר מהדמיון שלנו, שלא יוצא אפילו במקצת יותר למעלה מהדמיון ומהמקום שלנו.

אם אנחנו רוצים שהדמיון הזה יתממש, ויקבל צורה יותר אמיתית ויותר מוחשית, אז אנחנו צריכים על הדמיון הזה, של מדרגה יותר עליונה משלנו, להשפיע כוח. שהכוח הזה יעשה מהדמיון מציאות, המציאות האמיתית.

הכוח הזה נקרא "מאור המחזיר למוטב", והוא מגיע אלינו בתנאי שאנחנו, חוץ משאנחנו מתארים עד כמה שמסוגלים את המדרגה היותר עליונה, בצביונה הנכון, שזה השפעה, ואיחוד ואהבה בינינו לבורא, וכולו להשפיע, ואין האגו שלנו בכלל נמצא בזה – זה לא מספיק. חייבים על כל התיאור הזה, על כל התמונה הזאת, להביא את כוח הביצוע, שיבצע אותה, שיקרב אותה לאמת, ליישום.

לכן אנחנו לוקחים את ספר הזוהר, כי בקריאתו אנחנו מזמינים עלינו את המאור המחזיר למוטב בצורה המועילה, החזקה ביותר. לא חשוב מה אנחנו קוראים, אלא חשוב עד כמה שאנחנו רוצים להיות באותה ההרגשה, באותה הכוונה, באותו המצב, כמו אותם בעלי הזוהר, שמספרים על זה במילים שלא נמצאות בהבנה שלנו. אבל אם אנחנו רוצים להיות במעגל שלנו יחד איתם, זה עובד, זה פועל. וכך אנחנו משיגים את כוח ההתפתחות.

בעולם שלנו, ילד שעושה מאמצים, מזמין עליו כוח התפתחות מהטבע, שזה לפי המערכת כך מסודר לו. גם גור קטן, גם ילד קטן – אותו חוק לכולם. שניהם בהמות. חיות.

מה שאם כן בעולם הרוחני, הכול הולך אחרי הכוונה. וחייבים אנחנו שם לתת באמת מאמץ גדול להמשיך את המאור המחזיר למוטב. וזה נקרא "עסק בתורה" ממש. שאנחנו, בבחירה שלנו, על ידי החברים, על ידי הקבוצה, העבודה, הכנה רבה, מגיעים לקריאת הזוהר, וממנו אנחנו באמת רוצים למשוך את המאור המחזיר למוטב.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 27.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להתחבר עם המקובלים הגדולים
מפתח אל העולם הנסתר
אל אור הזוהר, בסולם המדרגות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest