דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך להכיר ולהשיג את הבורא

איך להכיר ולהשיג את הבורא

שאלה: נאמר: "ממעשיך הכרנוך". מה זה אומר?

תשובתי: "ממעשיך הכרנוך", זה אחד מהעקרונות הקבליים. אפשר לחקור וללמוד את הבורא, בדיוק כמו בכל מדע מעשי, באמצעות ביצוע כל מיני ניסויים אפשריים בתנאים מסוימים, אנחנו לומדים וחוקרים את האופי של הכוחות שמתממשים בחומר שלנו.

האדם עצמו מהווה חומר ניסוי, רצון ליהנות, לקבל, להתמלא  והבורא, זהו הכוח שממלא, מנהל ומשנה אותו. באופן כזה, בכך שאנו נעים בין התכונות שלנו, אנחנו לומדים את תכונות הבורא, כיצד הוא משתנה וכיצד משתנה ההתגלות שלו בתוכנו. מתוך כך אנחנו מרכיבים סכמה שלמה של ההשפעה שלו עלינו ושלנו עליו.

שאלה: האם אפשר לתת דוגמה של פעולת הבורא, וכיצד מתוך הפעולה הזאת אפשר לפענח שזה הוא ומה הוא רוצה ממני? זה אפשרי?

תשובתי: לא. זה מתרחש תוך כדי גילוי הבורא לאדם. ואילו אנחנו עוסקים כעת במצבים שרק מובילים לקראת הגילוי הזה, לכן אנחנו לא יכולים עדיין לערוך כאלה ניסויים.  מדובר במחקרים, שאנחנו רואים בעליל כתוצאה מהשינויים שלנו, כיצד הבורא משתנה בהשפעתו עלינו.

נלקחים כאן בחשבון שני אובייקטים, אני והבורא. כיצד אני משפיע עליו, וכיצד הוא משפיע עליי. באיזה אופן אני מכניס פרמטרים כלשהם בהשפעה שלי עליו, וכיצד הוא משתנה בתגובות שמשפיעות עליי? לשם כך צריך להיכנס איתו למגע הדדי מורגש, שאני יכול להרגיש אותו וגם למדוד, לשקול, לקבוע. חכמת הקבלה מלמדת אותנו ומסייעת לנו לבצע זאת.

מתוך שיעור וירטואלי, 19.11.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest