דף הבית / הכול על הקורונה / איך להכין את הדור הצעיר לעתיד?

איך להכין את הדור הצעיר לעתיד?

שאלה: בשנה וחצי שנתיים האחרונות התלמידים עברו טלטלה פנימית. יש ילדים שמאוד קשה להם עם אובדן המסגרת, בקרב הנוער חלה עלייה בהתמכרויות לסמים ואלכוהול, פגיעות עצמיות, אובדנות, הפרעות אכילה, ילדים מרגישים בדידות גדולה ומתקשים להתמודד עם המצב. מה הבורא רוצה מהדור הזה, מה הוא מנסה להגיד להם?

תשובתי: הבורא מתייחס לכולם באופן שווה, באהבה, אבל עם חוקים משלו. בהתאם לתגובה אנחנו רואים שהכול משתנה, אין כאן משהו מיוחד. הבורא לא משנה את מעשה בראשית, הוא משנה את היחס שלו, הוא כל הזמן מחנך אותנו בגישה טובה ועקבית. אם נראה לנו שהוא משתנה, זה מפני שלצערנו אנחנו לא שומעים מה נדרש מאיתנו בצורה הדרגתית, ולכן אנחנו נקלעים לכל מיני מצבים לא נעימים.
שאלה: דיברת על כך שבחורף סביר להניח שהקורונה תחזור, ילדים יהיו שוב בלי מסגרות, יהיו שוב שינויים וטלטלות. איך אנחנו כהורים יכולים להכין אותם לזה?
תשובתי: לא חשוב אם אני צודק או לא צודק, אם המגפה תחזור או לא, הכיוון פשוט, עלינו להגיע לחיבור טוב בינינו, ולא לחשוב שעלינו להתגונן ולהכין את עצמנו למכה הבאה. אנחנו לא צריכים להכין את עצמנו למכות, אנחנו צריכים להכין את עצמנו לחיבור עד האהבה, שהיא תהיה בינינו בקביעות ותגדל יותר ויותר.

מתוך ישיבת כתבים, 29.6.2021

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest