דף הבית / חכמת הקבלה / איך לגלות את העתיד?

איך לגלות את העתיד?

שאלה: מה זה אומר לגלות את הכוח העליון? לגלות את הכוונה שלו? לגלות לאן הוא מוביל אותי? לגלות מה הוא רוצה?

תשובתי: הרמח"ל (משה חיים לוצאטו, מקובל גדול שחי במאה ה-16 באיטליה) כתב שחכמת הקבלה נועדה רק כדי לגלות את ההנהגה ואת המחשבה של הרצון העליון: למה הבורא ברא את כל הנבראים האלה, מה הוא רוצה מהם ומה יהיה הסוף של כל גלגולי העולם?

לגלות את הכוח העליון משמע, שאתה משיג הכול: כל מה שמתרחש בגוף שלך, במחשבות שלך, ברצונות שלך, במוח ובלב, כל המתרחש בכל העולם, לאן הכול מוביל. אני מדבר על ההשגה העליונה, כשאתה נמצא באותה דרגה שבה נמצא הכוח העליון, כמו שנאמר: "ושבו בנים אל ה' א-לוהיכם". אתה מגלה את תוכנית הבריאה, את כל הכוחות שמפעילים אותה, ומתחיל לקבל את הזכות להיכנס לתוך התוכנית הזאת ולנהל אותה במקום הבורא. כך האבא מעביר לילד שלו כשהוא גדל, את העסק שלו, כדי שהוא ימשיך אותו במקום אביו. זה נקרא להפוך להיות אדם, כי אדם (מהמילה "אֵדָמֵה") מסמל "דומה לבורא", דומה לעליון. בדיוק את זה אנחנו צריכים להשיג.

שאלה: האם הגילוי הזה משפיע על חיי היומיום של האדם?

תשובתי: בוודאי! קודם כל אתה הופך להיות לבעל הבית של כל מה שקורה, אתה יודע בשביל מה אתה חי, באיזה אופן לסדר את החיים שלך כדי להפיק מהם את התועלת המירבית. בעל הסולם כתב במאמר "חכמת הקבלה ומהותה", שחכמת הקבלה זה גילוי של הכוח המנהל העליון, בכל התכונות וההתגלויות שלו שמתגלות בעולמות ושנועדו לגילוי על ידי האדם בעתיד, עד סוף כל הדורות. כלומר, אתה רואה את כל הפרספקטיבה הזאת קדימה, עד סוף הקיום של העולם שלנו, עד סוף 6,000 שנה, החל מההתגלות הראשונה של הבורא לאדם הראשון לפני 5,775 שנה. אתה בעצם מגלה את העתיד!

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 9.8.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest