דף הבית / קבלה לעם / שיעור הקבלה היומי / איך לבנות אהבה מעל לאגו?

איך לבנות אהבה מעל לאגו?

שאלה: מהי אהבה מעל האגו?

תשובה: קודם כל, על ידי השקעת המאמצים בקבוצה, בלימוד, על ידי השימוש בכל האפשרויות, צריך לקבל הערכה גבוהה של תכונת ההשפעה. בדרך, האדם עובר הרבה מאוד מצבים של קבלה והשפעה, שאליהם הוא בכלל לא מודע, הוא מרגיש את עצמו כמו "מת". הוא יכול להימצא במצבים מנוגדים ולרצות רק לקבל, להתאכזב מהדרך, ויכול גם להפך, להיות במצב רוח מרומם.

אבל צריך לעלות מעל לכל המצבים הקוטביים, המנוגדים האלה. יש את המצב עצמו, ואילו אני עולה מעליו. המצב נשלח מלמעלה, על ידי הבורא, שרוצה בדרך הזו לבדוק איך אנחנו נגיב ונעלה מעל לכל מצב.

בדרך כלל האדם מרגיש אדישות, זלזול. אבל אם הוא יגיד שהוא לא רוצה להאמין למה שעיניו רואות, ויתחיל לפעול כדי להחזיר לעצמו את ההשראה, את הרגישות, את הרגשת רוח החיים בהשפעה, את היחס המיוחד לתיקון שלו – מעל לאדישות ולזלזול, אז בהדרגה הוא ימשוך על עצמו את המאור המחזיר למוטב.

אני מתחיל להעריך את תכונת ההשפעה, את ההתקדמות אל הבורא, אל הגילוי שלו – מצבים שמעל לעולם הזה. אם כבר יש לי הערכה כזו, שאיפה להשפעה, אז יש לי כלי. אני רוצה להרגיש את עצמי נאבד בתוך תכונת ההשפעה, אני מעריך אותה מעל לכל. מה קרה פתאום? כך השפיע עליי האור העליון, ועכשיו אני רוצה שגם לי תהיה תכונה כזו.

השאלה היא גם למה אני רוצה אותו? יתכן שאני מרגיש שיהיה לי יותר טוב איתו: הוא ישחרר אותי מכל הייסורים והדאגות. האם זה רע להרגיש את עצמי לא שייך לעולם הזה? אנשים רבים היו רוצים להתנתק ממנו.

לכן אני צריך לבדוק, למה ולשם מה אני עושה את זה. האור העליון מעורר אותי, מחדיר בי הערכה להשפעה, אבל לאיזו – אולי להשפעה אגואיסטית? אני בודק את עצמי בעזרת הקבוצה, החברים, האם אני יכול בעזרת השאיפה שלי לכאורה לתכונת ההשפעה, להשיג אותה, להרגיש. האם אני רוצה השפעה כדי להשפיע לזולת או שאני עושה זאת כדי לקבל משהו: כבוד, הערכה? כל זה אני בודק בקבוצה.

מדוע אני עושה זאת, כדי שיהיה לי טוב? – לא! כדי שלאחרים יהיה טוב? – כן! אבל מאיפה אני יודע שזה דווקא כך, ובתוך תוכי אני בכל זאת לא מקווה לקבל משהו בתמורה?

אני בודק זאת לפי השאלה, האם אני שואף דרך החברים לעשות תענוג לבורא. כאן חייבת להתגלות המטרה האמיתית, הרחוקה שלי. אני פתאום מגלה, שאת כל פעולות ההשפעה שלי אני רוצה להפנות לבורא.

אולם גם כאן צריך עוד לברר, כיוון שההשפעה לבורא היא ללא ספק כדאית. הרי הוא כמובן יבין, יגלה וישלם לי על הנאמנות שלי, ואם הגעתי לכזה דבר, אז כל החיים שלי מתמלאים בחשיבות אחרת. אבל לא! אני רוצה להשפיע כך שהבורא לא ידע על זה כלום – רק כדי להימצא בתכונת ההשפעה.

אני בודק את הפעולות שלי לפי המידה שבה אני מסוגל לעלות מעל לרצונות האגואיסטים שלי. אם אני לא בודק את עצמי כל הזמן, איך לעלות מעל לקבלה את ההשפעה, אז לא אוכל בשום אופן להיתפס בהשפעה. אני צריך כל הזמן לבדוק מה הרווחתי ומה הפסדתי, והאם אני יכול לא לשים לב לאבידות שלי. זאת אומרת, אם יש לי אפשרות לקבל מילוי ואני עולה מעל זה.

אני כל הזמן עושה חשבון ברצונות הקבלה שלי, עד כמה אני יכול להישאר בהשפעה אמיתית. האחד נבנה על גבי השני. הרי בכלים דהשפעה, בשאיפה להשפיע, אין שום אפשרות להעריך האם אתה לא עושה זאת למען עצמך, ורק אם תחת כל זה נמצאים הרצונות לקבל שעליהם אני עושה "צמצום", כדי לבנות מעליהם "מסך ואור חוזר", זאת אומרת, את פעולות ההשפעה שלי.

מתוך שיעור על "כתבי בעל הסולם" 05.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שניים, וביניהם כל העולמות
לגדול מבקשה גחמנית עד לדרישה החוקית
ליטוש הבקשה להשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest