דף הבית / המשבר ופתרונו / איך יוצאים מהמשבר?

איך יוצאים מהמשבר?

שאלה: השנה מתקרבת לסיומה, ואחד הסימנים לכך הוא בחירת "מילת השנה". מילון קולינס הבריטי בחר את המילה "Perma Crisis" לשנת 2022, המורכבת מהמילים "קבוע" ו"משבר". הכוונה היא לא למשבר אחד ספציפי, אלא לתקופה ממושכת וקבועה של משברים כמו זו שאנחנו חווים עכשיו: מגפת הקורונה, המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, חוסר היציבות השלטוני בבריטניה, משבר האקלים וכמובן משבר כלכלי שמביא לעליית מחירים עולמית. איך האנושות נקלעה למצב קבוע של משבר?

תשובתי: זה נכון, וזה עדיין לא משבר ממש, זו רק הידרדרות. המשבר עוד לפנינו. אני חושב שזה יקרה עוד כמה שנים. אבל ההידרדרות כבר התחילה ואנחנו מתקדמים לקראת משבר.

שאלה: לדבריך זה עדיין לא המשבר, אלא רק הפרומו למשבר. מה זה "המשבר"?

תשובתי: המשבר זה שהאנושות לא מסכימה לפתור את כל הבעיות שמתרכזים סביבה.

שאלה: כלומר, המצב כל כך קשה שאנחנו לא מוכנים לגשת לפתור אותו?

תשובתי: זה לא שהמצב כל כך קשה, כמו העובדה שאנחנו לא מגלים נכונות והבנה לטפל בו. אף אחד לא קם ורוצה להציל את המצב באף תחום, לא בכלכלה, לא באקלים, לא במצב האוכלוסייה העולמית, אנחנו פשוט זורמים וזורמים. ולאן? אף אחד לא יודע לאן. אין לנו פתרון, אין לנו ידע, אין לנו כוח ובעיקר אין בינינו הסכמה. לכן אנחנו עוזבים את זה וזורמים.

שאלה: למה מובילים את האדם או את האנושות למשבר, ולא נותנים את הפתרון?

תשובתי: יש לנו את הפתרון, וברור לנו מה אנחנו צריכים לעשות, אבל אנחנו לא רוצים להשתמש בו. הפתרון הוא פשוט, להגיע ל"אהבת לרעך כמוך".

שאלה: ברור שיש פתרון, אבל למה לא פוקחים לנו את העיניים לראות שיש לנו פתרון?

תשובתי: אנחנו מסתירים את הפתרון ואומרים שאין פתרון כי הוא מנוגד לטבע שלנו. מישהו בעולם מסכים להיות ב"ואהבת לרעך כמוך"?

שאלה: אז איך יוצאים מהמצב הזה?

תשובתי: מתדרדרים. אחרי שיהיו עוד בעיות ומלחמות, אולי מלחמת עולם שלישית ורביעית, בסוף נסכים לפתרון, כי נהיה חייבים לפתור את המצב.

 

מתוך ישיבת כתבים, 29.11.2022

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest