דף הבית / כללי / איך אפשר להאריך את החיים

איך אפשר להאריך את החיים

שאלה: באחת המדינות ביבשת אמריקה ערכו ניסוי שתוצאותיו עלו על כל הציפיות: חיברו בתי אבות עם בתי יתומים. כתוצאה מכך הזקנים רכשו נכדים אהובים, תפקודי החיים שלהם השתפרו ואצל הילדים נעלמו האטימות, האיפוק, הפחד, חוסר הביטחון והם הפכו לילדים רגילים, רועשים וחסרי מנוח. מה ההסבר לכך?

תשובתי: זה קרה מפני שאלה היו חסרים זה לזה. לזקנים היו חסרים ילדים קטנים חסרי מנוח, ואילו לילדים חסרה התחושה שיש למבוגרים טובי לב. זוהי השלמת החיים בצורתה הטובה ביותר. יתומים ירכשו הרגשה מדויקת וברורה של ביטחון וטוב לב כלפי העולם, כלפי החיים. הזקנים מרככים את הרגשת העולם בהרבה דברים. גם אם לא יהיה להם קשר מיוחד, בכל מקרה העברת האנרגיה, החיבור החיצוני, אפילו רק ראייה שדבר כזה קיים, מעניקים תמונה ואווירה שונים לחלוטין.

למעשה לפי הטבע אנחנו בנויים לחיות במחיצת שלושה דורות: ילדים, הורים, סבים וסבתות שני דורות, אינם מספיקים. ילד צריך לראות, שכמו שהוא נוצר מההורים שלו, כך ההורים שלו נוצרו מההורים שלהם. באופן כזה הוא רואה המשכיות, זרימה, אבולוציה. הוא רואה, כיצד ההורים שלו מתייחסים להורים שלהם, וזה הופך להיות דוגמה לאופן שבו עליו להתייחס להורים שלו.

עליו ללמוד הרבה מאוד מהסבים והסבתות שלו, מפני שאנחנו יודעים ש"ישראל סבא ותבונה" זו מערכת שלמה בקשר הרוחני שלנו, לכן זה חשוב מאוד. וכאן, כאשר מדובר על יתומים, התוצאה צריכה להיות מדהימה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 27.11.20

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest