דף הבית / כללי / איחוד מעל הפילוג

איחוד מעל הפילוג

שאלה: בעקבות המצב החברתי במדינה, הפיגועים והמתיחות הבלתי פוסקת ברחובות, חלה עלייה חדה בכמות הישראלים שפונים למוקדי חירום ומדווחים שמצבם הנפשי התדרדר בתקופה האחרונה, הם חשים חרדה וחוסר ודאות. אנשים מביעים חרדה מכך שלא יוכלו לחיות יותר בארץ, ששיטת הבחירות כבר לא עובדת, הם מודאגים לגבי עתיד הילדים שלהם, רבים מרגישים שכל מה שהם הכירו עד עכשיו וכל מה שנסמכו עליו מתפרק. איך אתה רואה את מה שעובר על עם ישראל בימים אלה?

תשובתי: עם ישראל צריך להבין שכמו שבארצות הגולה, כשהיינו מוקפים בשנאה, פחד, לחץ ומכות, כך אולי עלינו להגיע גם כאן בארצנו, שאנחנו לא מסוגלים לחיות בשלום וביטחון, וזה לא תלוי בצבא, אלא במידת החיבור והקירוב בינינו למעלה מכל ההבדלים והבעיות. אנחנו תמיד נמצאים בשנאה הדדית, שמאל, ימין, כאלו וכאלו, כמו שיש שבעים אומות עולם כך גם בעם ישראל יש עשרות הבדלים שכולם גורמים לנו לשנאה הדדית. אנחנו לא רואים שבמשך הזמן אנחנו מתקרבים זה לזה, אין פתרון, כי זה לא תלוי במוצא של כל אחד, זה תלוי רק בהבנה שחסר לנו להתעלות מעל כל ההבדלים ולראות את עצמנו כעם אחד.

שאלה: אנחנו רואים שהבעיות פה גוברות ונערמות, ודיברת על כך שאנחנו עם חכם ומפותח וכל העולם רוצה להשתמש בנו, אבל אנחנו לא מסוגלים להפעיל מחשבה הגיונית על מה שקורה ולא נראה פתרון באופק. למה?

תשובתי: זה הכוח העליון שלא נותן לנו פתרון אחר חוץ מהחיבור בינינו כדי להיות עם אחד. אם אנחנו לא מתכוונים לזה, הוא לא ייתן לנו כוח להתחבר. עלינו להתחבר כדי להיות עם אחד, כדי להגיע לאהבה בינינו ולהראות דוגמה לכך לכל העמים. אם אנחנו לא מבינים, לא מרגישים את זה ולא מתקדמים לזה, אז לא יעזור לנו שום דבר.

מתוך ישיבת כתבים, 18.4.2023

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest