דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איחוד העָם וחכמת הקבלה

איחוד העָם וחכמת הקבלה

שאלה: מה הקשר בין איחוד עָם ישראל וחכמת הקבלה?

תשובתי: חכמת הקבלה, זו אותה החכמה, השיטה, שמאפשרת לממש את האיחוד והחיבור. בתוך האיחוד הזה אנחנו מתחילים להרגיש כוחות שפועלים בבריאה, בטבע, במציאות. הם מביאים אותנו לגילוי הכוח האחד, שנקרא "בורא", שזה מסמל "בוא וראה".

חכמת הקבלה כוללת בתוכה את כל מה שקיים בבריאה. היא מסבירה לנו באיזו צורה אנחנו קיימים ואיזה תהליך עוברים כדי שנגיע מתחילת הבריאה למחשבתה הסופית בדרך הקצרה והטובה ביותר. חכמת הקבלה מסבירה לנו את מטרת החיים שלנו, להשיג את הכוח האחד, ונותנת אמצעים לממש את המטרה הזאת.

העיקר, זה לקבל ידע. ואם אנחנו כבר יודעים כיצד ללכת אל המטרה ולהשתמש בכוחות הטבע, אז ההצלחה מובטחת. כי אנחנו נמצאים בתוך הטבע, ששווה לכוח העליון, לבורא, ולומדים להשתמש בכוח הזה.

חכמת הקבלה מלמדת אותנו כיצד להימנע ממכות ולהתקרב לטוב, כיצד לבצע את החובות שלנו בבריאה ולהשיג את מטרתה בדרך המהירה והטובה ביותר. כי אם היא מסבירה לנו על כל מערכת הבריאה והכוחות הפועלים בה, אז לא נדרש יותר שום דבר.

שאלה: אז מה זה אומר, שבהתאם למערכת בניית הבריאה יוצא שעכשיו כל העולם צריך להתאחד נגד ישראל?

תשובתי: אם עָם ישראל לא יבצע את המשימה שמוטלת עליו, אז אין ספק, שכל העולם יתייצב לצידם של המתנגדים שלנו. אנחנו רואים, שכל ערוצי החדשות העולמיים מראים את הסכסוך הערבי-ישראלי רק מנקודת מבטה של האוכלוסייה הפלסטינית בעזה, ואף פעם לא ניגשים אליו מצידה של ישראל.

אפילו לא מוזכר על כך, שעל שטחה של ישראל נופלים טילים ונהרגים אנשים. זה בכלל לא מדאיג אותם. והם לא מסתירים את העובדות האלה בכוונה, הם פשוט לא מרגישים את זה, לא לוקחים בחשבון. הם רואים שבאותו הזמן בעזה נהרגו אלף חמש מאות בני אדם ואילו מהצד הישראלי בסך הכול קרוב למאה, וניצבים לצד הפלסטינאים.

שאלה: אתה אמרת, שזוהי מלחמה בין טוב ורע ולא בין ישראל לחמאס?

תשובתי: כמובן, הרי נאמר "לב שׂרים ומלכים ביד ה'". החמאס, זה בסך הכול נשק בידיו של הכוח העליון. המלחמה האמיתית, שנקראת אצל הנביאים "מלחמת גוג ומגוג", נערכת בין הטוב והרע. והמלחמה הזאת כבר מתנהלת במלואה בין ישראל הגשמית לישראל הרוחנית.

זוהי המלחמה הפנימית שלנו נגד האגו שלנו, שבה מתברר, האם אנחנו באמת רוצים להתעלות מעליו ולשלוט בו, או שהוא יפקד עלינו. זוהי מלחמה בין כוח הטוב וכוח הרע.

בכל העולם, בכל הטבע פועל רק כוח אחד, שנקרא רצון לקבל. אבל בעָם ישראל, חוץ מהרצון הזה לקבל תענוג, ישנו גם רצון להשפיע. בזה ישראל נבדל מכל אומות העולם, בכוח ההשפעה הנסתר בו.

הלאה הכול תלוי בזה, האם ישראל משתמש בכוח הזה של ההשפעה או לא. אם הוא משתמש בכוח הקבלה וכוח ההשפעה באופן מאוזן, אז הוא משיג שלמות, שלום. אבל אם כוח הקבלה גדול יותר מכוח ההשפעה, אז ישראל מרגיש את הקלקול הזה בהתאם למדרגה שלו.

העולם שואף לאיזון. והחובה של ישראל, זה להביא כוח חיובי של השפעה לעולם כולו, כלומר להפוך להיות "אור לגויים", ללמד את כולם מה זה נקרא השפעה, אהבת הזולת. אני מקווה שאנחנו סוף סוף נתחיל לעסוק בעבודה הזאת: נבין, מהו הייעוד שלנו ושכל האסונות נשלחים רק כדי להביא אותנו לאיחוד ולהראות דוגמה של איחוד לכל העולם.

לזה העולם מצפה מישראל. ברגע שעָם ישראל יצהיר ויכריז לעולם שהוא מתחיל לבצע את המשימה הזאת ובאמת רוצה לממשה, אז אומות העולם מיד יבינו אותו. הם פתאום ייראו, שזה בדיוק מה שהם רצו מאיתנו: דוגמה, איך לבנות עולם מתוקן, המחובר בקשרים טובים, אהבה כלפי חברים, כדי שכל האנושות תהפוך לאחד שלם.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 425, 12.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מלחמה בין טוב ורע
חמאס ישמיד בעצמו את הטילים שלו
בגלי שנאה ובגלי אהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest