דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איזו התמדה נדרשת בדרך

איזו התמדה נדרשת בדרך

שאלה: האם ההתמדה בדרך עוזרת להתגבר על כל המכשולים בעבודה?

תשובתי: נדרשת מאיתנו לא סתם התמדה, אלא התמדה בבירור. התפקיד שלי הוא לא סתם לעמוד כמו בלוק שלא ניתן לשום שינויים ושעומד על דעתו בקיבעון. ודאי שזו לא הדרך של ההתקדמות. הבורא רוצה שאנחנו נתפתח, שבכל פעם נברר את המצבים שלנו, נגיע לבירורים יותר ויותר איכותיים ופנימיים.

העוצמה ברוחניות אינה נקבעת בכמות, לא על ידי הגברת "עוצמת הצליל". יותר עוצמתי, זה תמיד יותר איכותי. בעולם הרוחני אין שינויים לפי הכוח הכמותי, אלא שינויים באיכות.

כל מדרגה יותר עליונה היא יותר גבוהה, לא בגלל שהיא פשוט חזקה יותר. ישנן ג' בחינות: "עיבור", "יניקה" ו"מוחין", ובכל בחינה יש עשר ספירות. אז במה הן נבדלות זו מזו? – בעולם הזה אנחנו רואים בבירור, שתינוק קטן גדל להיות נער גדול, ואחר כך נהיה מבוגר וגדול. אבל ברוחניות הכול נקבע במידת השׂכל, באיכות הבירורים.

בהתחלה האדם לא יודע ולא מרגיש שום דבר, הוא לא מסוגל להבדיל ולברר שום דבר. אבל לפחות הוא מבטל את עצמו, זה נקרא דרגת "דומם", "נה"י" (החלק התחתון של ה"פרצוף": נצח, הוד, יסוד). ואחר כך הוא כבר יכול בכל מצב להישאר בהשפעה (ב"חפץ חסד"), וזה "חג"ת" (החלק האמצעי ב"פרצוף": חסד, גבורה, תפארת). וכשהוא מתאחד עם השכל העליון, עם הכוח העליון שמעליו, זה נקרא "חב"ד" (החלק העליון של ה"פרצוף": חכמה, בינה, דעת).

כל אלה הם בירורים איכותיים ולא סתם עקשנות. העקשנות נדרשת כדי לממש נכון כל רגע.

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם, 27.06.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest