דף הבית / כלכלה / איזון כלכלי-חברתי (חיים חדשים – 644)

איזון כלכלי-חברתי (חיים חדשים – 644)

בעלי העסקים אינם ישנים בלילה מרוב דאגות, ואין מה לדרוש הוגנות יתר בתחום הכלכלי, כי טבע האדם אגואיסטי, הוא יצר הרע. (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "איזון כלכלי-חברתי".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

בעלי העסקים אינם ישנים בלילה מרוב דאגות, ואין מה לדרוש הוגנות יתר בתחום הכלכלי, כי טבע האדם אגואיסטי, הוא יצר הרע.

אנו חיים בפנטזיה סוציאליסטית, אף אחד בממשלה לא דואג לציבור, אלא קודם כל רק לעצמו. מחאות לא יביאו לשום שינוי מהותי, כי טבע האדם הוא רע. החלפת השלטון גם לא תעזור. אדם חייב להרוויח משהו מהפעולה שהוא מבצע, ולכן כדאי גם לברר מה מארגני המחאה רוצים.

אין בעולם אנשים לא אגואיסטים, כולנו אגואיסטים. טבע האדם הוא לנצל אחרים לטובתו. כל אחד משתמש בציבור לאינטרס הפרטי שלו. בכל העולם, טייקונים זורקים לציבור רק פירורי לחם משולחנם. ומאבק ציבורי יכול להביא לתוספת של קצת חמאה על הפירור, לא יותר מזה.

שורש הבעיה הוא הרע שבטבע האדם, אותו צריך לאזן עם כוח טוב, אין פתרון אחר. האגו מחריב את כל המערכות שלנו, האקלים, הכלכלה, המסחר, התרבות, החינוך והמשפחה.

הטענה אל הטייקונים, אפשר להפנותה גם למדינות העשירות, שיתחלקו עם העניות! אבל זה לא יעבוד, רק טיפול שורש יעזור, משום שטבע האדם כולו רע ואינו יכול לסבול שאין לו יותר מהאחר.

רק אם נביא אל חיינו את כוח הטוב, הוא יאזן את הרע שבנו, ואז הכוחות יאזנו זה את זה. איננו מכירים טיפול שורש כזה, זה התחיל עם אברהם אבינו וזה נמשך עד חורבן הבית.

העולם היום זקוק לתרופה לרע, ולכן הוא פונה בזעם לישראל, כי רק לנו יש את השיטה לאיזון. ישראל מאוזנת היא החברה שבה האדם דואג לחברו יותר מאשר לעצמו, זהו חוק האיזון.

תוכניות קודמות:
הריכוזיות במשק הישראלי (חיים חדשים – 643)
בני נוער ואלימות ברשת (חיים חדשים – 642)
אלימות והסתה ברשת (חיים חדשים – 641)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest