דף הבית / חכמת הקבלה / איזה עם יהיה העם המאושר בעולם?

איזה עם יהיה העם המאושר בעולם?

תשובתי: העם המאושר ביותר בעולם הם הפפואים (תושבי גינאה החדשה), שהולכים עם כיסוי על אזור החלציים ולא חושבים על שום דבר מלבד לצוד טרף כדי לאכול. כך נאמר בפרקי אבות: "מרבה נכסים, מרבה דאגה", "יוסיף דעת, יוסיף מכאוב".

שאלה: איך בכל זאת אנחנו יכולים להפוך לעם המאושר ביותר בעולם?

תשובתי: העם המאושר ביותר יהיה זה שילך בתיאום עם תוכנית הבריאה: באותו הקצב, באותו הכיוון, בהתאמה להוראות מלמעלה שמתפשטות בטבע, ושאותן הטבע מממש בנו. אם אנחנו בעצמו נקדים את ההוראות הללו מלמעלה, ונבצע אותן מתוך השׂכל וההבנה שלנו, אז הטבע בשום אופן לא ילחץ עלינו, לא ידחוף אותנו מאחור ולא ייאלץ לשים בפנינו מכשולים. במקרה כזה נקבל גן עדן על האדמה: אקלים נפלא, חברה סוציאלית נפלאה, שפע, היעלמות מחלות קשות, כל מה שרק נרצה! נראה איך אנשים שמחים לקראתנו ונהיה שמחים לקראתם, ונגיע לאיזון בהכול. איזון של כל חלקי הטבע, זהו גן עדן.

אך כל זה ניתן למימוש, רק אם נבין כיצד ממומש החוק העליון, באיזה אופן הוא בעקביות לוחץ עלינו ומוביל אותנו לאן שהוא, ואם נתחיל בעצמנו להשתנות, עוד לפני שהוא יוריד עלינו את ההשפעה העליונה. לכן בתורה נאמר שהבורא ברא את האגו שידחוף אותנו קדימה. אבל אם חוץ מהאגו ניקח מלמעלה כוח שנקרא תורה או אור התיקון, אז בעזרתו נוכל מראש לתקן את האגו כך שלא נרגיש בו שום דחפים ולחצים שליליים, אלא רק חיוביים. אתה בעצמך תחפש, איך עליך להשתמש ולממש את האגו, כדי להתקדם באופן עצמאי קדימה. זה נקרא חופש!

אבל זה לא אותו החופש כשאינך יודע מה לעשות, ואתה קופץ לכל הכיוונים כמו ילד קטן שמתרוצץ מפינה לפינה בחדר שלו. חופש זה הבנת מחשבת הטבע, הבנת מטרתו הנפלאה, כשאתה יכול לנוע אליה באופן עצמאי, בעזרת הכוחות שלך, ולא על ידי דרבון.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 5.8.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest