דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אחריות וגאווה כלפי המשימה שלנו

אחריות וגאווה כלפי המשימה שלנו

מתוך מאמר ס"ט מספר "שמעתי": "מקודם יהיה תיקון העולם":

"..לכן, כשיתקנו הפרטים בדרך כלל ישראל, ממילא יתוקנו כללות העולם. נמצא, בשיעור שאנו מתקנים את עצמנו, בשיעור הזה יתוקן אומות העולם. וזה סוד שאמרו חז"ל : "זכה, מכריע את עצמו ואת כל העולם כולו לכף זכות". ולא אמרו : "מכריע את כלל ישראל", אלא כי "ואת כל העולם כולו לכף זכות". היינו כנ"ל, שהפנימיות יתקן את החיצוניות."

לכן אנחנו צריכים יותר לדאוג לכך, שהפעולות שלנו לא תישארנה סתם פעולות פרטיות השייכות לאותו אדם שמבצע אותן כלפי החברים, הקבוצה ואפילו כלפי עם ישראל, אלא שתהיינה מכוונות כלפי כל העולם. כל אחד ואחד שיש לו אפשרות לתקן את עצמו, ולכן הוא נקרא "ישראל", "המשתוקק ישר-אל", חייב לדעת שקיבל את היכולת הזאת לגרום לתיקון העולם כולו.

בהתאם למטרה הזאת נותנים לו מלמעלה, ובהתאם אליה גם דורשים ממנו. זהו גורלו ואין בזה בחירה חופשית. הבחירה היא רק בכך, איך האדם יממש את המשימה הזאת שהוטלה עליו.

לכן אנחנו צריכים ליצור כזאת אווירה שתעזור לכל אחד מאיתנו לממש את הייעוד שלו במאה אחוז ולבצע את מה שהבורא דורש ממנו ומה שהטיל עליו, בכך שבחר בו להיות החלק המתקן של העולם, ולא החלק המיתקן בעצמו.

זוהי אחריות גדולה מאוד. כל אחד צריך לראות את עצמו בתפקיד, ולא סתם לעשות מה שעולה בדעתו ולסרב לקבל את המטלות שאינן מוצאות חן בעיניו. זוהי עבודה שאינה נפסקת אף לא לרגע ונעשית יום יום. ואנחנו כל הזמן ניתקל בעבודה הזו בהפרעות שיזרקו אותנו לגישה אגואיסטית פרטית. לכן חייבת להיות דעה כללית של החברה, שתחזיק את האדם שיראה את כל החיים שלו ואת כל השעות כמו בביצוע משימה חשובה, כמו שאימא אחראית על התינוקות שלה וכל הזמן חייבת לחשוב עליהם.

ולצד כזאת אחריות גדולה, חייבת להימצא גם חשיבות המטרה וגאווה כלפי התפקיד שמחייב אותנו למימושו ולשירות לכל העולם. אנחנו קיבלנו את המשימה הזאת ואנו חייבים לממשה.

מתוך ההכנה לשיעור, 11.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מתי נביא יעבור על ראשי ההרים
התיקון הוא לא עבורנו, אלא עבור העולם
לשרת את העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest