דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אחרונים בקבוצת המקובלים הגדולים

אחרונים בקבוצת המקובלים הגדולים

הערה: בשיעורים אנחנו לומדים בעיקר את הכתבים של בעל הסולם ובנו בכורו הרב"ש. כלומר לכאורה הגבלנו את כל שרשרת המקובלים הגדולים.

תגובתי: הכתבים של שאר המקובלים מרוכזים בשניהם. לכן, בזה שלומדים את כתביהם של בעל הסולם ורב"ש, אנחנו לא מפספסים דבר. ראשית, הם האחרונים והכי קרובים אלינו. שנית, הם באמת המקובלים המודרניים של המאה ה – 20. כמו כן, כל המקובלים הקודמים במשך דורות רבים, נאספו ורוכזו באופן כלשהו בכתביהם של בעל הסולם ורב"ש, ולכן אנחנו לא מאבדים דבר.

בעל הסולם ורב"ש מסתמכים בכתביהם על מקורות קבליים עתיקים יותר, למשל על ספר הזוהר, "ספר היצירה" וכולי. וישנם גם מאמרים שהם כתבו בעצמם. קל לנו יותר לקרוא וללמוד אותם. בעיקרון אין לנו צורך ביותר מזה. גם מבלי לצאת מהמסגרות של כתביהם, אנחנו יכולים לסגל את חכמת הקבלה באופן מלא וליישם אותה בצורה שבה היא הכרחית לתיקון שלנו.

הערה: כלומר, כתבי בעל הסולם ורב"ש הם כמו עדשה שמרכזת את קרני השמש.

תגובתי: כן, בעל הסולם אסף עבורנו את כל מה שהיה לפניו. הוא פירש את ספר הזוהר ואת כתבי האר"י. אין נושא חשוב בחכמת הקבלה, החכמה על ניהול העולם על ידי מערכת ההנהגה העליונה, שהוא לא בירר. בעל הסולם הסביר הכול, קירב אלינו את החכמה והביע אותה בשפה המובנת לנו. אם לא נלמד את כתביו, למעשה לא נוכל להבין דבר בעולם, בהנהגה שלו, במטרה שלו.

מתוך שיעור וירטואלי, 10.03.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest