דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / אחים עם צבע עור שונה

אחים עם צבע עור שונה

שאלה: איך יכול היה להיות שדווקא בישראל, שאמורה הייתה להפוך לבית עבור יהודי כל העולם, מתגלה כזה יחס מזלזל ליוצאי אתיופיה רק בגלל צבע העור השחור שלהם? מה צריך לעשות כדי להפוך להיות עם מאוחד?

תשובתי: ישראל מחולקת היום לפלגים המנוגדים זה לזה: שמאלנים וימנים, אשכנזים וספרדים, אתיופים ורוסים ועוד ועוד. עם קטן שנאלץ כל הזמן להתגונן מאויבים חיצוניים שמקיפים אותו מכל צדדיו, ואינו יכול אפילו לכונן שלום בתוך עצמו.

לא נצליח להשיג אחדות, אם לא נקרא לעזרתו של הכוח שיכול לאחד אותנו. כל ממשלה מתחייבת לחזק את אחדות העם, לכונן שלום והסכמה בחברה שלנו, אבל אין בכוחו של אף אחד לקיים את הבטחתו. וזה בכלל לא התפקיד של הממשלה.

לצורך האיחוד אנחנו צריכים לדעת כיצד לעורר את הכוח המיוחד, את המאור המחזיר למוטב, שיתקן את היחסים בינינו, את הרע שבנו. רק אז נוכל להתחבר ולהפוך לעם אחד ומאוחד. אבל אם לא נעשה זאת, מצפים לנו זמנים קשים מאוד.

לכן אנחנו מעבירים מעגלי-שיח בכל רחבי הארץ: במקומות נופש, בטיילות, בפארקים. תוך כדי תהליך של כזה דיון, מופיע רגש של איחוד מיוחד. כך אנחנו מראים דוגמה כיצד לעורר את הכוח העליון שנסתר בטבע, ולחייבו להשפיע עלינו.

כבר במעגל הראשון, בו מתאספים אנשים שנפגשו במקרה, מופיעים יחסים בהם אנשים מתחילים להתעלות מעל לבעיות שלהם ומתכללים יחד בשדה המשותף של אחדות. במעגל יכולים לשבת אנשים שונים לחלוטין, אשכנזים, ספרדים,  אתיופים, ערבים ותיירים מחו"ל, זה לא חשוב. השיטה הזאת פועלת ומשפיעה על כל אחד.

כל העולם נורא זקוק לאיחוד, כי בלעדיו הכול מתפרק. לכן בכל העולם מתגברת האנטישמיות, ואומות העולם מאשימים את היהודים בגרימת נזק לעולם, וזה הולך ומתגבר מיום ליום. בעצם אנחנו לא גורמים לרע, אבל האשמה שלנו היא בזה שאנחנו לא מביאים לעולם את הכוח הטוב, שיאזן את כל הרע.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 3.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest