דף הבית / אקטואליה / אחווה בין יהודים לערבים

אחווה בין יהודים לערבים

הערה: פארוק בן ה-14 מצפון עיראק גסס למוות עקב מום מולד בלב. הרופאים בעיראק כבר הרימו ידיים, אבל בזכות תיווך של עמותת "שבת אחים" המסייעת לילדים מהמזרח התיכון לעבור טיפולים מצילי חיים בישראל, הוא הוטס לבית החולים "שניידר" בישראל וחייו ניצלו. כשהוא ומשפחתו חזרו לעיראק אביו אמר "אני אומר לכם מעיראק לישראל, אני מנשק את העיניים של הרופאים שלכם אחד אחד. עם ישראל הוא עם רחמן, מדוע שמדינה כמו עיראק לא תגיע איתם לנורמליזציה?", מה דעתך?

תגובתי: מצד אחד זה נכון, מצד שני זה לא נוגע לליבם של השליטים, מפני שהעולם שלנו מתקדם כל הזמן לקראת הרע, ואם לא נסובב את עצמנו לכיוון הטוב, כך זה ימשיך. אנחנו כמעט לא שומעים על מקרים כאלה, למרות  שאנחנו צריכים לדבר עליהם בכל פינה, בכל תוכנית ובכל ערוץ מדיה.

שאלה: אני חושב שלא צריך לנסות להשיג הישגים גדולים וקשים כמו הסכמי שלום, אפשר להתרכז בפתיחת הלב לעזרה לאחר והדברים יתגלגלו מעצמם. הרי האבא מעירקא יהיה השגריר הכי טוב שלנו בעולם. אולי פשוט נהיה אנשים עם לב פתוח לכולם ולא צריך יותר?

תשובתי: לא, כי לא יתנו לנו לעזור וזה גם לא יעזור. הם עוד עלולים להרוג את האבא והילד ושום דבר לא יקרה.

הערה: אתה פסימי.

תגובתי: אני לא פסימי, אני רק מכיר את טבע האדם ואת טבע העולם.

שאלה: אם כך, מה "תוקע" אותנו במצב הזה?

תשובתי: עם ישראל תקוע והפלא הגדול הוא שהכדור נמצא בידינו. עלינו להגיע ליחסים טובים בינינו וזה קשה לנו מאוד, כי אנחו אוגרים בתוכנו את כל הרוע שיש בעולם, את כל האגו של העולם. הכול נמצא ביהודים, במיוחד ביהודים שחיים בישראל.

שאלה: האם אתה אומר שיותר קל לנו להיות טובים לילד מעיראק מאשר אחד לשני?

תשובתי: ודאי. עלינו להשתדל להתחיל מכך שכל אחד מראה לאחר שהוא רוצה להתקרב אליו, שהוא רוצה להתחבר איתו, כי רק כך אנחנו יכולים להינצל מכל הצרות והבעיות. השנאה כלפינו מגיעה בדיוק במידה של השנאה שיש בינינו.

שאלה: מה הצעד הראשון שעלינו לעשות?

תשובתי: עלינו לממש את החוק "ואהבת לרעך כמוך". אנו מסוגלים לממש זאת וצריכים לרצות לממש זאת מכל הלב. רק לאחר שנבצע זאת, יבואו גם מאיראן, גם מעיראק ומעוד מדינות, לשבת יחד איתנו בשולחן אחד.

שאלה: האם אתה מאמין שאפשר להביא עוד מוסלמים להרגיש כך?

תשובתי: ודאי, עלינו להפוך אותם מבני דודים לאחים.

 

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 24.1.2022

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest