דף הבית / אקטואליה / אחד באפריל שמח!

אחד באפריל שמח!

הערה: האחד באפריל הוא יום של צחוק. הוא גם יום של טיפשות, ובדיחות. יש המון בדיחות נהדרות הקשורות לאחד באפריל! זה החג היחיד שמאחד את כל האנשים מכל המינים כל הגזעים, כל הגילאים וכל הדתות.

התייחסותי: האדם מכוון למעשיי תימהונות. אם קצת מסבים את תשומת ליבו של האדם מהטרור, מהמלחמות, מהבעיות והפחדים, אז מעשים תימהוניים, זה ילדותיות, חופש, עלייה מעל עצמך.

בני האדם אוהבים יותר את ההומור מאשר את הסאטירה, היא אמנם משמחת, אבל משאירה רושם לא נעים. בהומור יש שמחה טהורה, מפני שמתגלה בה ניצוץ זוהר של המוח האנושי, שממציא מצבים שלמעשה לא קיימים. בהומור מתארים מצבים בשני משפטים שמנוגדים פנימית ולכן, כאשר אחד מהם סותר את השני ומבטל אותו ויחד עם זה שניהם קיימים, זה מעורר בנו שמחה. אנחנו שמחים להתגלויות כאלה של השׂכל, לתעלולים כאלה ואוהבים את המצבים האלה. בזה, אנחנו כילדים.

שאלה : מה היית מאחל לצופים שלנו לרגל אחד באפריל?

התייחסותי: אנחנו צריכים להסיק מסקנה מהחג הזה, האדם אוהב מצב מרומם, מעל עצמו! אנחנו הרי צוחקים על עצמנו, על האגו שלנו, על המוגבלות שלנו, על אמונה נאיבית בדברים שאומרים לנו, במה ש"מאכילים" אותנו כלי התקשורת ואנשים זרים. למעשה אנחנו תמיד נשארים ילדים קטנים. חסר לנו רק עולם חם ובטוח, כדי שהוא באמת יהיה נושא לחום ושמחה תמידיים.

כי כולנו יודעים כמה טוב להיות ילד, אם רק בית הספר ומערכת החינוך הנוקשה וכל היתר לא מדכאים אותו, והוא זורם בחיים, מתפתח בצורה טובה, כאשר כל העיסוקים שלו תואמים לְמה שנמשכת הנשמה שלו.

אנחנו יכולים ליצור לעצמנו חיים כאלה, ויחד עם זאת להרגיש לא כמו ב"אחד באפריל", כאשר אנחנו כביכול מרמים את עצמנו. אם רק נרמה את הטבע האגואיסטי שלנו, בכך שנהיה מעליו, נפתה את האגו שלנו ונפעל יחד בניגוד לו, פתאום נראה, שהדבר אפשרי, שהטבע שלנו, בידינו. אם נעזור זה לזה לא לרמות אנשים אחרים, אלא את עצמנו! נראה, שאפשר לבנות עולם וחברה נפלאים, יחסים הדדיים טובים, וכך ניתן תמיד דוגמה זה לזה, אז אחד באפריל יימשך שנה שלמה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest