אחדות שחוצה גבולות

שאלה: מה הוא תפקידו של עם ישראל: האם להיות מומחים בחיבור וללמד את אומות העולם, או קודם כל, להתחבר בעצמינו ובזה לתת דוגמה לכולם? מה יותר חשוב?

תשובה: האיחוד שלנו בגבולות ישראל. זה הדבר החשוב ביותר. מכאן יגיעו גם דוגמה לאחרים, וגם שיטת החיבור. יתר על כן, זה ימשוך את האור המחזיר למוטב לכל העולם.

רק אנחנו מסוגלים לעשות זאת. ואם אנחנו נממש את התיקון בינינו, אפילו בלי להפיץ את המסר שלנו בכל העולם, זה כבר יביא לתיקון את כל העולם. בהתאם לזה, הקבוצות שלנו עושות הפצה במדינות שונות כדי שהן בעצמן תוכלנה לעלות, להתחבר ולאפשר לבורא להתגלות בהן. כמובן, כל זה יחד איתנו.

ולכן, אם כל הקבוצות שבעולם היו מתאספות בשטח ישראל, היה מספיק בשבילינו להפיץ בגבולות האלה. הרי, כאשר אנחנו מפיצים ומתאחדים כאן, זה מתפשט בכל העולם.

בהקדמה לספר "פנים מאירות" בעל הסולם כותב: "וכאשר יושלמו בני ישראל, עם דעת השלם יתגברו מעיינות התבונה והדעת מעל לגבול ישראל וישקו לכל אומות העולם".

ורב"ש באיגרת י"ח, כותב כך: "על ידי עם ישראל שהם מסוגלים יותר מכל העמים להתקרבות ה' ישפיע אחר כך השפע לשאר העמים".

לכן אנחנו לא יכולים לבוא לאומות העולם עם טענות כלשהן. לא משנה איך הם מתייחסים אלינו, העניין הוא אחר. אל תבוא אם טענות לאף אחד – על ידי הפעולות שלך אתה בעצמך מוליד את היטלר ואת כל השונאים האחרים.

אנחנו בעצמינו מכריעים את הכף לצד זה או אחר, וזה דבר רציני מאוד. ולכן העבודה שלנו היא רק בחיבור. אם היהודים היו מחוברים, מאוחדים, לא היו רדיפות, אף אחד לא היה מגרש אותם מספרד ומארצות אחרות, ואפילו בגלות הם היו חיים אחרת לגמרי.

כל תנועה של האדם בעולם הזה היא כמו תנועה של מטען חשמלי בשדה כוח או של מוט ברזל בשדה המגנטי. השפעת האור העליון מפעילה אותי, ובהתאם לכך אני מסדר כל דבר בחיים שלי.

אנחנו זקוקים רק לחיבור, ומתוכו – לפנות לבורא. זה פועל גם בפוליטיקה, גם בכלכלה – בכל התחומים. בזכות זה אנחנו נעשה סדר בכל העולם. ואז אנחנו נתחיל להבין מה הן הסיבות לאנטישמיות וללחץ הכללי עלינו שהולך ומתגבר.

והעניין הוא לא באש"ף ולא בחמאס, בקארי, או בטהרן. הכול תלוי בנו. כאשר אנחנו מזלזלים בחיבור, אנחנו בעצמינו גורמים לזה.

הכוחות הללו הם לא עונש, אלא עזרה, כדי שאנחנו נסדר את עצמינו, נתאחד, נתחבר ונפעל בצורה נכונה. לכן אנחנו חייבים להצדיק אותם בעינינו וכמה שיותר מהר לנצל אותם בהתאם למטרה.

כאשר אנחנו נתחיל להתחבר כאן, בגבולות ישראל, אנחנו נרגיש איך כל הדברים הרעים נמסים, מתפוגגים כמו עננים שנעלמים מהשמיים.

מתוך השיעור על המאמר "ירושת הארץ", 01.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חשבון מיוחד עם עָם ישראל
כאשר תתממש הנבואה
המשימה המיוחדת של עם ישראל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest