דף הבית / חינוך, ילדים / אחדות בין הטבע לחברה

אחדות בין הטבע לחברה

אף על פי שהקשר הזה, בין הטבע לחברה, קיים, האנושות לא לוקחת אותו בחשבון לאורך כל ההיסטוריה. הסיבה לכך היא באגו שלנו. הרי הקשר ההדדי הזה מחייב גם אותנו לקחת לתשומת לבנו את חוקי הטבע. ואף על פי שהם קיימים רק באופן אובייקטיבי, הם מגבילים את האגו שלנו עד כדי כך, שנוח לנו לא לשים לב אליהם.

אבל היום אנחנו כבר לא יכולים להרשות לעצמנו לא לשים לב לקיום הקשר הזה ולהשפעתו על עתידנו. הרי מתגלה קשר יותר ויותר חזק בין הטבע לחברה, כשני חלקים, כשני מרכיבים של מערכת אחת שלמה. והקשר ביניהם לא רק מתחזק ומתרחב, אלא נעשה יותר ויותר אקטואלי.

לטבע שייכים שלושה חלקים – הדומם, הצומח והחי שמנוהלים על ידי הטבע באופן אינסטינקטיבי, ולכן אינם מפרים את אחדות הטבע.

דווקא האדם, על ידי האגו שלו נבדל ממערכת הטבע. אך דווקא ההבדל הזה מיתר הטבע מאפשר לו להבין את שלימות הטבע ואת ייעודו – מרצונו הטוב להתכלל בתוך המערכת המאוחדת של הטבע כגורם אינטגרלי ממנו.

אחדות וקשר הדדי בין הטבע לחברה מתגלה בזמננו, בעיקר החל משנת 1995, אף על פי שכבר בשנות העשרים של המאה ה-20 המקובל גדול של זמננו, בעל הסולם, כתב שכל העולם הוא משפחה אחת גדולה. האגו הפרטי של כל אחד התעגל, אנחנו כאילו נתפסנו כולנו בתוך רשת אחת שקשרה אותנו חזק. מלית ברירה אנחנו נעשינו תלויים אחד בשני באופן מוחלט.

אפשר לומר שגם קודם אנחנו היינו תלויים בינינו, אבל הקשר הזה לא התגלה בבירור. רק שהיום, כשהאנושות מתגלה כמערכת אינטגרלית אחת, היא התחילה להשפיע על הטבע בעוצמה שווה והפוכה לכוח של הטבע עצמו. האגו המשותף שלנו מנוגד לכוח ההשפעה והאהבה שבטבע. וזה מורגש על ידינו כמשבר!

הפתרון למשבר הוא בהשתוקקות שלנו העצמאית להידמות לטבע, כלומר, בשינוי של הטבע האגואיסטי שלנו, משנאה לא מוצדקת לאהבה גלויה. זה אפשרי בעזרת שיטת החינוך האינטגרלי, בעזרת חכמת הקבלה. בעקרון, כל התורה היא כלי לתיקון האדם, כפי שנאמר: "בראתי יצר הרע בראתי תורה תבלין, כי המאור שבה מחזירו למוטב".

ידיעות קודמות בנושא:
לשנות את עצמך ולא לכבוש את הטבע
המושג הכולל "הטבע"
משפחה גדולה סביב שולחן עגול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest