דף הבית / המשבר ופתרונו / אזרח העולם הוא צורך קיומי!

אזרח העולם הוא צורך קיומי!

מאמר דעה: הרחבת הסמכויות של הממשלות הלאומיות, על מנת לפתח חוקים גלובליים, הייתה יכולה לשפר את התפקוד של הכלכלה העולמית. המוסדות הגלובליים הנוכחיים הם יותר מדי חלשים ולא נושאים אחריות בפני אזרחי המדינות.

המוסדות הגלובליים האפקטיביים יכולים להיווצר על בסיס המוסדות המדיניים במקרה שבו אזרחי מדינות בודדות ידאגו יותר לאינטרסים של כל כדור הארץ ולא רק של המדינה שלהם. שום דבר לא מאיים על הגלובליזציה יותר מאשר פגם בהנהגה: חוסר התאמה בין תחום האחריות הפוליטית במדינה אחת לבין האופי הגלובלי של שווקי המוצרים, ההון ושירותים רבים.

כאשר השווקים יוצאים ממסגרת הפיקוח המדיני, ולמצב זה מתווספת גם הגלובליזציה של הפיננסים, התוצאה היא, חוסר יציבות ומשבר. איך אפשר להסיר את הפגם בהנהגה? המוסדות הגלובליים נשארים חלשים, הם מהווים ממסד בין-ממשלתי, זהו שילוב של מדינות-חברות ולא פרטים נאמנים של אזרחי העולם.

בגלל האחריות העקיפה והבלתי מוגדרת בפני הבוחרים בכל מדינה, הם לא יוצרים אמינות פוליטית ולגיטימיות שכל כך נחוצה למוסדות ייצוגיים. בינתיים הבנקים הגלובליים הם "בינלאומיים בחייהם, אבל לאומיים במותם".

דרך אחרת הינה מתן סמכויות לממשלות הלאומיות, אבל על הסמכויות האלה להיות מכוונות לשינוי האוריינטציה של האינטרסים הלאומיים לכיוון יותר גלובלי. ההתפתחות בדרך כזו דורשת שאזרחי המדינות יתייחסו אל עצמם יותר כאל "אזרחי העולם", בעלי אינטרסים שמתפשטים הרחק אל מעבר לגבולות המדינה שלהם.

התייחסותי: כיוון שהמדינות הלאומיות תלויות באזרחים שלהן, הרי שהחינוך האינטגרלי יביא להבנת הקשר הגלובלי והאחריות, שיעוררו לחץ על הממשלות הלאומיות.

ידיעות קודמות בנושא:
איך לעצב מחדש את הכלכלה
אנחנו עוברים לכלכלה גלובלית
גלובליזציה – עתיד מזהיר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest