דף הבית / אקטואליה / אזרחי ארה"ב מאבדים אמון

אזרחי ארה"ב מאבדים אמון

שאלה: סקר של מכון "גאלופ" מגלה שלרוב האמריקאים אין אמון באף מוסד או ארגון במדינה, והמצב רק הולך ומחמיר. לדוגמה, כ-62% לא מאמינים במערכת הבריאות, 69% לא מאמינים בכנסייה, למעלה מ-70% לא מאמינים בבתי ספר ציבוריים, 75% לא מאמינים בבית המשפט העליון, 84% לא מאמינים לעיתונים, 86% לא מאמינים בכל מערכת המשפט.

כמעט 90% לא מאמינים לטלוויזיה ולרשתות התקשורת, והקונגרס במצב הכי גרוע ל-93% מהאמריקאים אין אמון בו. סקר נוסף מגלה שהפופולריות של הנשיא בשפל חדש, בעיקר בשל המצב הכלכלי ואפילו בקרב מצביעי מפלגתו. אנשים מאמינים שהוא מביא יותר נזק מאשר תועלת. מה לדעתך גורם לחוסר האמון בארה"ב?

תשובתי: הייתי אומר שכל המדינות נמצאות בצניחה חופשית, זו המגמה הכללית בכל העולם, וארה"ב ביניהן. צריך להתחיל לשפר את כל המערכות, ויש להם יכולת. ארה"ב היא מדינה מאוד גמישה, לא כמו רוסיה או סין, וגם לא כמו מדינות ערב או ישראל, שבהן אתה לא יכול להזיז שום דבר. שם יש הרבה מאוד חוקים והרבה מאוד אפשרויות לשנות את הדברים. אני חושב שעלינו ללמוד איך המדינה הזו סובלת, ובכל זאת בונה את עצמה ומתאימה את עצמה לכל הדברים החדשים שמתרחשים בעולם, דווקא בגלל הדמוקרטיה שלה. דמוקרטיה לא בגלל שיש מפלגה דמוקרטית, אלא משום שכך היא בנויה, מרגישה וסופגת מהעם את מה שהעם מסמל.

 

מתוך ישיבת כתבים, 17.7.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest