דף הבית / חינוך, ילדים / אור לעזרתו של המחנך

אור לעזרתו של המחנך

laitman_2009-09-25_detsky-urok_w-70.jpg

שאלה: בזכות מה יכולה חכמת הקבלה לפתח את הילד כל כך מהר ולעשׂות ממנו אדם?

תשובתי: בזכות המאור המחזיר למוטב. חינוך קבלי מפתח בילד את מדרגת "האדם", מושך אליו אור ממדרגה עליונה ואז כל המדרגות הנמוכות יותר הופכות עבורו לקלות ביותר. וחוץ מזה, הוא לומד מדעים. רק נדמה לנו שלימוד חכמת הקבלה אינו קשור לביולוגיה וכימיה, אך הוא לומד עקרונות מדעיים, את יסודות הטבע: הרצון להשפיע, הרצון לקבל, החיבור כולל, השיטה "מעל לדעת". אלו הם חוקים עיקריים של הבריאה, וכשהילד אחר כך לומד איזה שהם חוקים פיזיקאליים או כימיים, זה מאוד פשוט עבורו.

הוא אינו נבהל מהם כמו ממשהו לא ידוע וקשה לתפיסה, אלה מייד ניגש אליהם בקלות, "מלמעלה", בכך שיש ברשותו קריטריונים כלליים של השׂגה, ביסודו של הטבע קיים רצון ומילוי. וכל הטבע הוא התמונה של הפעולות ההדדיות שלהם, התאמה. זה מאוד מפשט לילד את השׂגת העולם, משנה את השקפתו על החיים.

אנחנו צריכים לתת לעולם הוכחות מוחשיות, לארגן קבוצות עם כמות גדולה של ילדים מכל רחבי העולם שלומדים במערכת שלנו, שונים מאוד ומדברים בשׂפות שונות. אך הם כולם ילמדו לפי שיטה אחת. ואחר כך נציג את ההישׂגים שלהם בהשוואה לשאר. נראה איזה ילדים אלה ומה קורה איתם, נחקור איזה תהליך הם עברו. ובמקביל נעקוב אחר מה שקרה עם תלמידים בני גילם שנשארו ללמוד במערכת הרגילה. נשווה כיצד הקבוצה הזאת הצליחה בחיים ועברה את כל הדרך הזאת ללא שום בעיות ונפילות, ומה קרה עם השאר. הקריטריון אינו כמה האדם הוא בעל השׂכלה ואיזה מקצוע הוא קיבל. זה קריטריון שאינו מבטיח אושר. אלא לראות כמה האדם מרוצה מהחיים ומצא את עצמו, כיצד הוא נעמד על הרגליים, קיבל מקצוע נורמלי והסדיר את משפחתו. כל זאת נציג למערכת החינוך.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 28.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
בגרות בגיל 12
לנשמה אין גיל
לחנך בטוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest