דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אור דרך הסדקים שבקיר

אור דרך הסדקים שבקיר

מיכאל לייטמן

העליון מראה לנו את החלק התחתון שלו, המלכות הריקנית והשחורה, אשר אינה מבטיחה לנו שום דבר טוב. "העולם הרוחני", "העולם העליון", בכוונה אינו מושך. ואילו "העולם הזה", אשר מורגש בכתר של התחתון, מצטייר איזשהו תענוג.

אני נמצא במצב, שהעולם הזה אינו מושך אותי בדבר, אך גם מצבו של העליון נראה לי כגרוע הרבה יותר. כי הרי אין לי מילוי ברצונות הקבלה האגואיסטיים, והעליון עוד מוסיף לי קשיים, בכך שמציע לי: "אתה הרי רצית להיות בהשפעה!". אין לי מה לאכול, ועוד אומרים לי: "בוא תתחלק עם האחרים!". לכן, את התנאים של העליון ניתן לקבל רק מבלי לשקול ולחשוב, ללא שום תנאים, לא בכוחות עצמיים, אלא בכוח האור, ללא תוכניות ותקוות למילוי האגואיזם שלי ולקבל תועלת ב"עולם הזה". העיקר הוא להשׂיג מצב של השפעה, אז יהיה לך הכול, אך רק לאחר שתסרב לקבל את הכול! תקבל מילוי (סיפוק), אך לא מהקבלה אלא מההשפעה.

כך עלינו להבין ולתפוס את חודש אלול לפני תחילת ראש השנה, התחלתה של הדרך הרוחנית. אלול, כראשי תיבות מסמל: "אני לדודי ודודי לי". העליון נותן לי את התנאים חסרי התקווה האלה, אשר אינם מבטיחים שום מילויים, כדי שדווקא בעזרתם אני אוכל להשתחרר מהמצב האגואיסטי שלי. הרי אם הוא היה מבטיח לי משהו טוב, אני אף פעם לא הייתי מצליח להיחלץ מהאגואיזם שלי, אני קשור בשלשלאות לתענוגים.

אך כמו שנאמר: "הבורא שׂם את ידו של האדם על גורלו הטוב", בכך שמשקֵיע וטובל את החיים שלו בחושך וריקנות, ומהצד השני מגלה לו קרן אור קטנה, אשר מראה לאדם לאן ניתן לפנות במהירות מהחושך. הבורא נותן לי עזרה בדרך הרוחנית, מביא אותי לקבוצה קבלית, למקום של הבחירה החופשית שלי בסביבה הנכונה, ו"מאיר" לי, כלומר נותן תחושה שדווקא ההשפעה היא האור, האור זה התעלות מעל האגואיזם שלי, כאשר לא משנה לי אם הוא מלא או ריק, אלא חשוב עם מי אני מחובר.

הבורא נותן להבין: רע לך במצב הגשמי, אל תחפש מילוי גשמי, אלא תביט מהמצב הזה כלפי מעלה, תחשוב שיכולים להיות חיים אחרים, ערכים אחרים, בהשפעה, במימד אחר (של אושר). משמע, שמאירה לי קרן אור דרך הסדקים שבקיר שמפריד אותי מהעולם העליון, עולם של שלווה (מהאגואיזם שלי, דאגה למילוי) ושלמות (בהשתוקקות להשפעה ואהבה).

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מספר "שמעתי", 06.09.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest