אור, בוא אלינו!

שאלה: כיצד מתממשות הרשימות?

תשובתי: כל הרשימות ממוינות על ידי האור העליון (אור ע"ב-ס"ג). תארו לעצמכם איזו עבודה היא למיין את כל הרשימות שנשארו אחרי שהמלכות הכללית נשברה כשרצתה לבצע גמר תיקון! מלכות דאין סוף ביצעה "זיווג" על האור של גמר התיקון שנברא על ידי הבורא, על כל נפחה, בכל הדרגה ד' (4/4). וכל זה נשבר לרסיסים זעירים, אין תכונות, ספירות ותת-ספירות כלשהן שנשארו מחוברות ביניהן. הן שנואות ביניהן.

עכשיו יש אין ספור תכונות שונות בראש דס"ג מריבוי האורות הללו שעלו לשם לאחר השבירה, בלתי אפשרי לספור ולדמיין זאת! אור גמר התיקון, כנגד הכלי/רצון בגמר התיקון, ובמקום הזיווג יש שנאה ביניהם. וכל הכלי הזה שבור לחלוטין, התפזר לרסיסים. עכשיו על ראש דס"ג למיין את הכלי שנשבר בכל ארבעת ספירותיו הפרטיות, מה לוקחים משם על מנת ליצור פרצוף ראשון מתוקן לפחות במשהו, מתחת לצמצום ב' ותחת הגבלות שונות. איזו עבודה ענקית ומורכבת ביותר!

מהצד השני, כשמגיע האור העליון בבת אחת הוא מאיר את כל השבירות ואת ריבוי הרשימות ומייד הן מסתדרות לפי הסדר, כל אחת במקומה. האור מסדר אותן, מאיר על מי שמשפיע יותר ומי משפיע פחות, ובאור הזה מייד הכול מסתדר לפי הסרגל. אז מכל ריבוי הצורות הללו, לוקח ס"ג צורות נכונות ומסדר אותן. אך כיצד הוא בוחר צורות אלו? – זו העבודה שמבצע האור העליון שמאיר מלמעלה ובצורה נפלאה ביותר מברר מייד מה נכון ומה לא, בהתאם לאיזו תכונה, איזה כיוון ובאיזה אופן לבנות אותם על פי שלושת הקווים מלמעלה למטה, עם המסכים כדי שהכול יתחבר יחד. האור מחבר את החלקים השבורים לטיפת הזרע הראשונה שממנה מתחיל העובר להתפתח, יש בה הכול חוץ מהעבודה שצריכים להוסיף, אך את כל המיון עושה האור, ואז התחתון עובד. התחתון לעולם אינו מסוגל לעשות את הבירור.

לכן, אם בעולם שלנו אנחנו רוצים לברר משהו, למיין או להתחבר בינינו – אנחנו לעולם לא נצליח בכלום! אנחנו זקוקים לאור העליון כדי שיחבר לנו את כל החלקים המפוזרים, כי גם אנחנו נמצאים בעולם שבור, ואנחנו רוצים בעצמנו לשחזר ולהחיות אותו… איזו שטות!

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 19.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
סרט נע רוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest