דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אומנות הירי לעבר מטרה בלתי נראית

אומנות הירי לעבר מטרה בלתי נראית

מתוך מאמר של רב"ש " בא אל פרעה – ב' ": "וכשיגמור את העבודה של אהבת חברים, אז הוא יכול לזכות לאהבת ה'.

ויש לדעת, כי באהבת חברים יש מעלה, שאין אדם יכול לרמות את עצמו, ולומר שהוא אוהב את החברה, אם הוא באמת לא אוהב אותם. כי כאן ניתן לתת לעצמו בקורת, אם הוא באמת יש לו אהבת חברים או לא. מה שאין כן באהבת ה', אין האדם יכול לעשות בקרת על עצמו, אם כוונתו אהבת ה'."

מאהבת ה' האדם לא מקבל שום תגובה חוזרת (פידבק), והוא יכול לתאר ולדמיין כל מה שבא לו. מה שאם כן, בעבודה עם החברים, יש לו כל הזמן אפשרות לבדוק עד כמה הוא אוהב אותם או לא, עד כמה הוא רואה את הקבוצה ובאיזו צורה.

דווקא בגלל זה הבורא סידר את השבירה המבדילה בינינו לבינו, והשאיר לנו שנתקן אותה. רק בדרך כזאת אנחנו יכולים לתאר בצורה נכונה את המצב שלנו, לתאר אותו במצב הנכון, להעריך בדיוק איזה מרחק מבדיל בינינו, ונוכל להתקרב אליו.

אחרת, אין לנו שום תחושה של הבורא, ואיך אפשר ללכת למשהו שאתה לא מרגיש ושזה נסתר ממך? לכן לפנינו מופיעה הקבוצה שמתגלה במקום הבורא לצורך התמצאות.

זה כמו ירי לעבר מטרה בלתי נראית. אם אין אפשרות לכוון ישר אל המטרה, אז צריך לחשב את כל הפרמטרים: רוח, מרחק, טמפרטורה, משקל של הפגז עצמו, כמות חומר הנפץ. רק כאשר הכול מחושב, אז אפשר לירות.

אבל איך אפשר לעשות חשבון מדויק כדי לפגוע במטרה שנמצאת במרחק של עשרה קילומטרים או אפילו עשרת אלפים קילומטרים ממך? לשם כך צריך להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותך. אותו הדבר קורה עם הכלי, עם הנשמה שלנו: אם אנחנו מסדרים אותה בצורה נכונה, אז נגלה בה את הבורא.

אי אפשר אחרת, כי הבורא ניסתר, אז איך אנחנו יכולים לכוון את עצמנו אליו? האנושות מתארת אותו לעצמה בכל מיני צורות בדמיונות האגואיסטיים שלה. אנחנו לא מסוגלים לכוון את עצמנו לבורא, וזו עובדה. אם אתה לא יכול לכוון את עצמך כלפי הקבוצה, אז ודאי שגם כלפי הבורא אתה לא יכול.

לכן נאמר, שהבורא נמצא במרכז הקבוצה. השבירה, היא עזרה גדולה בשבילנו. בלעדיה אנחנו אף פעם לא היינו יכולים למצוא את הבורא. אי אפשר להגיע מתוך "מלכות" ישר אל ה"כתר", בלי "בינה" באמצע. זאת הנקודה שמקשרת אותנו עם הבורא.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, "בא אל פרעה – ב'", 07.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מיקוד חדש בעיניים של הקבוצה
קולן לכיוון הבורא
מאהבת הבריות לאהבת ה'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest