דף הבית / המשבר ופתרונו / אהבה? תמורת מתנות!

אהבה? תמורת מתנות!

מחקר: הרפורמות הכלכליות וחוסר השוויון ברכוש יצרו סוג חדש של התנהגות המונית, שהיא "יחסי מין תמורת מתנות". האוניברסיטה הלאומית למחקר בבית הספר הגבוה לכלכלה, מוסקבה (Higher School of Economics – National Research University) ערכה מחקר בשם "המסחור של האינטימיות ודייט תמורת תגמול – במוסקבה, מינסק וקייב" ("Commercialization of Intimacy and 'Compensated Dating' in Moscow, Minsk, and Kiev: Survey Results”).

סוציולוגים מצהירים כי ל- 30% מהמשתתפים בסקר, תושבי הערים האלה, היה ניסיון ב"דייט תמורת תגמול". יחד עם זה, בשנים האחרונות "יחסי מין תמורת מתנות" נהיו דבר הרבה יותר נפוץ. מדענים מציינים שסוג כזה של התנהגות נחקר רבות במשטרים הכלכליים האחרים והוא בצורה עקרונית שונה מזנות בנאלית.

יותר מ- 60% מהמרואיינים ענו שהם מאפשרים יחסי מין ללא אהבה, אבל הם לא מוכנים להתחתן ללא אהבה. אף אחד לא חייב שום דבר לאף אחד, הביטוי הזה נהיה סמל של יחסי שוק. יסוד המשפחה נהרס במידה רבה על ידי תפיסת החיים מנקודת המבט של ביקוש והצעה. השתתפות בדייטים תמורת מתנות נהיה דבר פופולארי.

הערה: את מה שאנחנו תמיד קראנו "אהבה", היינו צריכים לקרוא "שימוש באחר למען עצמי, סיפוק רצונותיי". אהבה יכולה להיות רק אחת – אהבה מעל האגו, והיא מתפתחת בכלל לא בין המינים, אלא תחת השפעת האור העליון שמעלה את האדם מעל האגו. אז בעולם שלנו אין אהבה, אלא יש במקרה הטוב סיפוק אגואיסטי הדדי. ועכשיו זה נהיה רק יותר בולט – תמורת מתנות.

ידיעות קודמות בנושא:
מאה של קדמה תעשייתית, מאה של התפרקות המשפחה
הנישואין גורמים לעושר ואושר
האם יש אהבה בעולם הזה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest