דף הבית / אהבה / אהבה לא הדדית

אהבה לא הדדית

שאלה מה – FACEBOOK: אם אתה כל הזמן נותן משהו לאדם ובתמורה לא מקבל ממנו את מה שהיית רוצה, אז מנצלים אותך?

תשובתי: מצד אחד, יכול להיות שזה נכון אך מצד שני, יכול להיות שזה טוב. אם האדם הזה אהוב ואני נותן לו והוא אפילו משתמש בי בצורה גסה, אז האהבה שלי יכולה לכסות את היחס שלו, ואני בכל זאת אוהב אותו.

הערה: אבל זה מעליב אותי ופוגע בי.

תשובתי: יכול להיות שזה מעליב ופוגע ויכול להיות שלא. יכול להיות, שאני מסכים עם זה, ואם אביע אי שביעות רצון אז הוא יפסיק לקבל ממני ואני לא אוכל לתת לו. כלומר, אני לא אוכל להביע את אהבתי כלפיו ואסבול מזה.

שאלה: איזה אדם לא סובל מאהבה שאינה הדדית? כשאנחנו אוהבים ואותנו לא…

תשובתי: לא. הייתי אומר שאהבה אמיתית איננה דורשת שום תגובה, את התפיסה הזו צריך להשיג. אהבה שאינה הדדית, זו האהבה הכי גבוהה שנקראת "אהבה חלוטה", אהבה מוחלטת, כאשר אתה לא דורש דבר בתמורה.

ואיך אתה יכול לדעת, שאינך דורש דבר בתמורה? אם כתגובה עושים לך דבר מנוגד לגמרי. לכן בנקודה של אהבה חלוטה, נפגשות אהבה ושנאה ומשלימות זו את זו.

זוהי מדרגה גבוהה שבה אדם משיג אהבה רגילה, בתגובה הוא מקבל מכות גדולות מאוד ומתעלה מעליהן, כל הזמן יותר ויותר. כלומר השנאה עוזרת להשיג אהבה גדולה יותר, המאפשרת לאדם להתעלות מעל השנאה. מפני שאם הלכה למעשה הוא היה אוהב באופן מוחלט, הוא לא היה מרגיש שנאה בתגובה. ולכן השנאה שאותה הוא מרגיש, מכוונת רק כדי שיתעלה מעל לטבע שלו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 31.7.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest