דף הבית / אהבה / האהבה היא הדרך אל האושר

האהבה היא הדרך אל האושר

ידיעה: האהבה לא מתה. בני זוג שאוהבים מאוד אחד את השני, גם בעוד כמה עשרות שנים לאחר החתונה מרגישים את אותה התחושה של אופוריה (שנגרמת על ידי הפרשת הורמון ההנאה דופמין), כמו אצל זוגות טריים שמאוהבים. ההבדל הוא בכך, שאצל אלה שהתאהבו לא מזמן נצפתה פעילות מוגברת של אזורי המוח האחראיים על התשוקה וההתרגשות. ואצל הזוגות שמאוהבים זמן רב התבלטה פעילות באזורי הרוגע, הדיכוי והכאב.

מבט אחד. אהבה מתעוררת בחמישית השנייה אחרי קשר העין, ובאה לידי ביטוי בהמרצה חזקה ב- 12 אזורים במוח. מספר ההורמונים שמוזרמים לדם הוא שונה, מה שמשבש את הפעילות התקינה של מערכת העצבים. מכאן הביטוי: "איבד את הראש מאהבה".

סם שאינו מזיק. האהבה משפיעה על אנשים בצורה כזאת, שהם שוכחים את הדברים הברורים ומאבדים את היכולת להתרכז, כלומר, האהבה משפיעה על גוף האדם באותה הדרך כמו סמים. הזיכרון והריכוז נהיים פחות פעילים כאשר האדם רואה את התמונה של אובייקט האהבה שלו.

התייחסותי: באהבה רוחנית (לא אגואיסטית, טבעית, כמו אהבה של אם לבנה, או אהבה למין השני, שממלאות את האגו), אלא האהבה שנוצרת בנו "באופן מלאכותי", בעזרת האור העליון, ("אור מקיף") על פי שיטה מסוימת (שיטת החינוך האינטגרלי), בניגוד לאגו שלנו, כאהבת הזולת – באהבה כזאת מתגלה הרגשת הכוח העליון, מפני שהאדם מתחיל לראות את העולם דרך אנשים אחרים, ברצונות ובתכונות שלהם. בדרך זו האדם "עוזב" את הגוף שלו (את החושים), עד לתפיסתה של הבריאה בצורה של שדה נצחי של כוח ורגש.

ידיעות קודמות בנושא:
הכימיה של האהבה
תחזית משך הזמן של האהבה
אנרגיה של אהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest