דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / אדם חופשי או עבד של הטבע שלו?

אדם חופשי או עבד של הטבע שלו?

שאלה: אני לא מרגיש את עצמי בעבדות, נדמה לי שאני אדם חופשי. אז איך ההוראה לתאר את עצמי כל שנה בחג הפסח כיוצא מעבדות מצרים, שייכת לי?

תשובתי: אנחנו נראים לעצמנו כחופשיים, מפני שאיננו מרגישים שתלויים זה בזה. אנחנו משתדלים לסדר את החיים שלנו, כדי לא להיות מקושרים עם אף אחד, רק שאף אחד לא ייגע בנו. זה הוא הטבע שלנו.

למען העצמאות הזאת אנחנו ממציאים מחשבים חדשים, טלפונים ניידים. בכל בית יש כל כך הרבה מכשירים ביתיים, כדי להזדקק כמה שפחות לעזרתם של אחרים. כך נוח יותר לטבע האגואיסטי שלנו ואנחנו מבצעים את דרישותיו: אני לא נוגע באף אחד ושאף אחד לא ייגע בי.

אבל בעצם, כולנו מקושרים ותלויים זה בזה. מתברר שכל הטבע הדומם, צומח וחי גם כן מהווה בפני עצמו מערכת אינטגרלית אחת, בה הכול מקושר זה עם זה. לכן חכמת הקבלה מזהירה אותנו, שאנחנו תלויים זה בזה ואנחנו עוד עתידים לגלות את התלות הזאת.

אם לא נשיג אחדות, אז יהיה לנו רע מאוד. בינתיים איננו מרגישים כל כך את הנחיצות בזה, ולכן חכמת הקבלה לא התגלתה בדורות הקודמים, בכך שהייתה אלפי שנים בהסתרה. לא היה לנו צורך בה, כי לא היינו מסוגלים לגלות שאנחנו תלויים זה בזה.

אבל היום כל העולם מרגיש את התלות ההדדית הזאת. במידה שנגלה את הקשר השלילי הזה, הוא יחזור אל העם היהודי, כי רק העם הזה הוא בעל השיטה המאפשרת להתאחד מעל לכל ההבדלים.

לשיטה הזאת יש ביקוש רב מאוד בעולם בימינו. לכן אם אנחנו לא נמסור את השיטה הזאת לעמים אחרים, נרגיש לחץ חזק מאוד. אנטישמיות תלך ותגדל ואומות העולם יבואו ביותר ויותר טענות כלפי העם היהודי, בכך שמאשימים אותנו בכל הצרות שלהם.

הם לא יידעו בדיוק את הסיבה לשנאה שלהם כלפינו, אבל היא נובעת דווקא מזה. הלחץ הזה יכול לבוא לידי ביטוי בצורות שונות, כפי שאנחנו רואים שהיחסים של ארה"ב כלפי ישראל מתקלקלים מיום ליום.

שאלה: כשאתה מסתכל היום על העולם, אתה מגדיר את המצב שלנו כעבדות?

תשובתי: ודאי, אנחנו נמצאים בעבדות של הטבע שלנו. אני כל הזמן מבצע פקודה של הטבע הפנימי שלנו ומציית לו ללא שום בירור, ביקורת או התנגדות. אני פשוט לא מסוגל ללכת נגדו.

הרצון האגואיסטי שלי פוקד עליי להצליח, לקבל תועלת, מבלי להתחשב באף אחד אחר. ואם אני נמצא בקשר אינטגרלי עם אחרים, אז איך אני לא יכול להתחשב בהם? אני מוגבל בכל הפעולות שלי.

שאלה: כלומר, הבעיה היא לא בזה שאני מצליח, אלא בזה שאני עושה את זה על חשבונם של אחרים?

תשובתי: אני אפילו לא יכול להצליח בדרך כזאת. היום אפילו מדינה שלמה לא יכולה להצליח, אם היא מבודדת מאחרות. כולם מגלים את הנחיצות של הקשר זה עם זה, אבל רק לא יכולים להפוך אותו לנכון. אף אחד אינו יודע, איך לכונן ביניהם קשרים טובים: אמריקה, רוסיה, סין, אירופה, יהודים וערבים.

אף אחד לא יכול להצליח ולצאת למקום ראשון, אם הוא לא עושה את זה מתוך קשר כולל טוב. יוצא שהמוצלח ביותר, הוא מי שלוקח בחשבון בצורה מדויקת מכולם את הקשרים ההדדיים שלנו ופועל בהתאם לזה. וזה מסמל יציאה מעבדות לחירות. כולם חייבים ללמוד את זה, כל האנושות.

מתוך תוכניתי ברדיו FM103, מתאריך 15.3.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest