דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אדם הוא מערכת של מחשבות ורגשות

אדם הוא מערכת של מחשבות ורגשות

שאלה: אם הבורא הוא לא אישיות אלא מערכת של חוקי הטבע, אז איך אפשר לאהוב מערכת? עד עתה בטחתי בו והייתי סבורה שאני פונה אליו ואילו עכשיו אני מבינה שפשוט צריך להשתלב נכון במערכת וזה הכל.

תשובתי: אם את אוהבת מישהו, אז את אוהבת מערכת השקפות כלשהן, מערכת מחשבות ורגשות, מערכת שאלות ותשובות. בכל קשר עם אדם אחר את משתפת פעולה עם מערכת מסויימת בצורה הדדית, מפני שכל אדם מהווה מערכת בפני עצמו, בין אם הוא אהוּב או שׂנוּא.

בני אדם הם כמו מכונות שיש להן שׂכל ורגש, מוח ולב, ובאופן מסויים הם משתפים פעולה ביניהם בצורה הדדית. אני יודע שלפעמים אני כועס על המחשב שלי, כאילו שהוא יצור בעל השראה, כלומר, אני משתף פעולה עם המערכת שלו והוא משפיע על המערכת שלי. אין שום בעיה לדבר על האדם באופן זהה, כעל מערכת. מנקודת מבטה של חכמת הקבלה, אנחנו מהווים רק רצון, כוח. הכוח הזה מושך אליו מילויים נעימים שמוגדרים על ידינו כנחוצים והכרחיים, ודוחה ומסלק מתוכו כל מה שהוא לא נעים, לא נחוץ, מזיק. כלומר פועלת בתוכנו מערכת כוחות.

בחלק של "תפיסת המציאות" בחכמת הקבלה, אנחנו לומדים שכל הרגשות שלנו נתפסים כאותות שאנחנו מזהים בתוכנו כטובים או רעים. למשל, בתוך האף יש לנו שערות קטנות שקולטות ריחות שונים ודרך חוש הריח אנחנו נהנים מאותם ריחות. כלומר, תדר מסוים משפיע על חוש הריח שלנו, חוש הריח שולח אות חשמלי למוח והמוח כבר קובע את דרגת ההשפעה והאיכות של אותו ריח לפי פרמטרים שונים: נעים, לא נעים וכולי. אנחנו כל הזמן מדברים על מערכת. אני מבין שאת רוצה לדבר על רגשות אבל יהיה נכון יותר אם נסדר הכל לפי גלים, לפי כוחות, כפי שזה נהוג בחכמת הקבלה.

שאלה: האם חכמת הקבלה מציעה להתעלות מעל המערכת הזאת?

תשובתי: לא, חכמת הקבלה מציעה ללמוד אותה ולשלוט בה. אנחנו חיים בתוך המערכת הזאת ולא יכולים לצאת מתוכה, עלינו ללמוד לשלוט בה ולנהל אותה בצורה נכונה ואז נדע כיצד לשלוט בעולמנו ונגלה שהוא נברא עבורנו.

הערה: גם למקובל יש את אותם חושים שיש לבני אדם אחרים.

תשובתי: בעזרת החושים האלה המקובל מתחיל להתקדם למטרה העליונה ביותר, הוא מבין כיצד להשתמש בכל הרגשות ולהביא אותם למצב פנימי הרמוני שבו מתגלה הבורא. יתרה מזאת, עליו לנהל את הרגשות שלו כדי לגלות בהם את הרצונות שמכוונים אל הבורא ולמלא אותם.

שאלה: האם חסרים לנו קולטנים כדי להרגיש זאת?

תשובתי: חסרה לנו התפתחות פנימית, כי הכל קיים בתוכנו: כל בני האדם, כל העולמות והבורא שמורגש כתענוג הנעלה ביותר.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 31.1.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest