דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אברהם, אבי הקבוצה הקבלית

אברהם, אבי הקבוצה הקבלית

שאלה: מדוע בעל הסולם כמעט ולא מזכיר במאמריו את הקבוצה?

תשובתי: על הקבוצה כמעט ואין מה לדבר, מפני שזהו תנאי ברור. אם אתה לא עובד על הקשר עם הקבוצה, אז לא יהיה לך כלי רוחני.

לכן יש כמה מאמרים אצל בעל הסולם שמדברים על הקבוצה. קבוצה קבלית, זהו מושג שידוע עוד מימי אברהם, שהיה המקובל הראשון שנצרך לעבודה קבוצתית. לפניו לא היה שום צורך בזה, עוד לא התגלה המושג של חיבור הנשמות. הנשמות היו עד כדי כך זכות, שלא היה להן צורך בקשר זו עם זו, כדי להתקשר לרוחניות.

אף על פי שידועה לנו ההיסטוריה של קין והבל, אבל הקשר הזה מתרחש בינתיים ברמת השורשים של היצר הרע. ולכן, רק אברהם היה הראשון שהצטרך לקבוצה, על אף שהוא הגיע להשגה רוחנית בעצמו.

הוא היה החוליה האחרונה בשרשרת של עשרים דורות מאדם הראשון ועד נוח, ומנוח עד אברהם (10 ספירות "דאור ישר" ועשר ספירות "דאור חוזר"). והוא היה הראשון שהתחיל לארגן קבוצה, ולכן הוא נחשב לאבי האומה הישראלית. האומה הזאת, זוהי קבוצה קבלית.

מאז נוצר המושג של הקבוצה, שבלעדיה הגילוי הרוחני הוא בלתי אפשרי. וככל שאנחנו מתקדמים הלאה, כך הקבוצות הופכות לגדולות יותר. בהתחלה הקבוצות היו מורכבות ממורה ותלמיד, כמו שנאמר: "מיעוט הרבים שניים".

בהיסטוריה היו תקופות שונות, אבל בסופו של דבר כולם נועדו להיות כאגודה אחת. בזמן האירועים ליד הר סיני, באותו הזמן, כאשר התגלה הרצון לקבל של מצרים, הייתה הכרחיות באיחוד של כל הקבוצה, של כל עם ישראל כקבוצה אחת. התנאים של מעמד הר סיני, אלה התנאים של הקבוצה הקבלית: להיות "כאיש אחד בלב אחד", "איש את רעהו יעזורו", "אל תעשה לחבריך מה ששנוא עליך", "ואהבת לרעך כמוך", "כל ישראל חברים", מקושרים בערבות הדדית.

כל אלה הם התנאים לקיום הקבוצה, כי עָם ישראל, זו קבוצה קבלית.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 28.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בית אברהם
היכן נמצאת "קבוצת אברהם" בימינו
כיצד להפסיק לחשוב על עצמי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest