דף הבית / כללי / ‏האם לכל אדם יש נשמה?

‏האם לכל אדם יש נשמה?

thumbs_v_okno_100_wp.gif

שאלה: אתה אומר, שיש רק 600 אלף נשמות, כלומר 600 אלף רסיסים של נשמת האדם הראשון. אוכלוסיית העולם כיום מונה כ 6, 7 מיליארד אנשים. האם זה אומר, שליותר מששה מיליארדים אין נשמה? אני מקווה, שאתה יכול להבהיר את העניין.

תשובה: 600000 זו הכמות הראשונית של הרסיסים. אחר כך הם מתפצלים לכמות הנדרשת לתיקון המרבי בכל דור, כדי שבכל דור תהיה כמות האגו שהדור מסוגל לתקן. לכן ככל שהאגו גדל, כך גדלה כמות האנשים בעולם.

שאלה: אם אני מבין נכון, ככל שהנשמה הייתה גבוה יותר ברוחניות, כך היא נפלה נמוך יותר אחרי השבירה. לכן מה שנראה לנו הנמוך ביותר, יהפוך אחרי התיקון להיות הגבוה ביותר. במידה והנחה זו נכונה, האם נכון לומר שהאנשים שמתייחסים היום לחוכמת הקבלה בצורה שלילית, יהפכו לנשמות הגבוהות ביותר אחרי התיקון?

תשובה: לא. הרי בכל הנוגע לאנשים עם יחס שלילי לקבלה, לא מדובר על נפילת הנשמות לדרגה הנמוכה, אלא על היחס שהשתילו להם בילדותם (גירסא דינקותא). ובכלל, עוד אין להם נשמה.

הנשמה מופיעה עם הנקודה שבלב ומתפתחת ממנה רק תחת השפעת האור העליון, שמאיר בזמן לימוד חוכמת הקבלה. בדורנו זה קורה רק כשלומדים את המאמרים של בעל הסולם ורב"ש.

אם אתה מסתכל על מחשבותיו, רצונותיו ופעולותיו החיצוניים של האדם, לא תוכל לשפוט אותו ביחס לנשמתו , היא עוד לא נמצאת בו, היא מוסתרת ממך. אתה הרי לא יכול "לראות" את המבנה הרוחני. לכן יש להתייחס לכולם בצורה שווה, כמו לנשלטים, שצריך לעזור להם להפוך לעצמאיים מבחינה רוחנית.

One comment

  1. נורית סלעי

    מה דעת הרב על שריפת גופות לאחר המוות. מאחר שלגוף אין כל חשיבות נראה לי יותר הגייני ונכון גם מבחינת המקום על כדור הארץ. (כל שנה ממלאים בתי הקברות שטח של פתח תקווה)?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest