דף הבית / אקטואליה / ״ברקסיט״ – הזדמנות לסדר עולמי חדש

״ברקסיט״ – הזדמנות לסדר עולמי חדש

ה"ברקסיט" (משאל העם בבריטניה שיעסוק בשאלת החברות של בריטניה באיחוד האירופי) מהווה התחלה של הרס ״העולם הישן״, כלומר של הקשרים האגואיסטיים שלו הבנויים על שאיפתן של האליטות לשליטה על המדינות שלהן, על אף שזה מוגש לנו כסירובה של לונדון לאינטגרציה ומיזוג אירופי ודמוקרטיה על-לאומית. פרט לתכתיבים של פוליטיקאים ובנקאים, לא היה יותר דבר באיחוד הזה.

טעות תהיה לחשוב שאני נגד האיחוד, ההיפך הוא נכון, אני תומך בו ללא תנאי, אבל רק כשהוא כפוף לתנאי הקיום של חוקי הטבע והחברה, אחרת האיחוד יחשוף סתירות ויוביל למלחמה. כדאי לשים לב כיצד סין מתייחסת לכל סוגי האיחוד, כלא יותר מאשר פיתוח קשרי מסחר הדדיים. זאת צורה נכונה, מפני ששום דבר אחר לא קרה באיחוד האירופי. האדריכלים שלו חשבו ככל הנראה שהאיחוד האירופי יקרב בין העמים בדרך "טבעית", אבל לא ראינו דבר כזה מעולם ובמיוחד לא באירופה.

כעת נשמעת צעקתם בקשר לאירופה הישנה עם המטרות והערכים המשותפים שבה, אבל מי ראה אותם בתכתיב הגרמני, בכוח השוק, בהגבלות או אפילו בשאיפה לאינטגרציה גדולה? האיחוד האירופי תלוי במנהיג שיעלה לשלטון בכל מדינה ממדינות האיחוד, אבל איך אפשר לבנות אינטגרציה על בסיס רעוע כזה?

ה"ברקסיט" יכול להוות דחיפה ליחס חדש כלפי בניית העולם העתידי, יחס של איחוד על בסיס ערכים משותפים ואמיתיים שנלקחו מטבעו של המין האנושי.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest