דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / תתחיל מקטן ותגלה אין סוף

תתחיל מקטן ותגלה אין סוף

הבעיה היא שאדם דתי מסתפק במילוי מצוות בלבד ואינו חושב בשביל מה ולמה, מהי תכלית הבריאה ומטרתה, ומה הבורא רוצה מאיתנו? – הבורא רוצה שנכיר אותו, שנגלה! כשהאדם מוכן להסתפק בביצוען של פעולות פיזיות בלבד, הוא גורם לכל הצרות בעולם. הוא אינו מבין מה רע אם הוא סתם ממלא מצוות וזה הכול. אך כך הוא אינו מתקן דבר, כי כל התיקון הוא ברצון!

לכן, אנחנו חייבים לגלות את כל הרשימות, את כל עומק השבירה שלנו, החל מהמקור עצמו. כלומר, על כל אחד להשיג את שורשו בעולם אין סוף. לכן התיקון אינו יכול להתקיים אם הבורא אינו מתגלה ברצונות, הכלים הפנימיים של האדם. אם הוא אינו לומד את חכמת הקבלה על מנת לגלות את הבורא, הוא אינו מתקדם.

כל אחד במידה מסוימת מסכים עם כך, כיוון שבכל אחד קיים הרצון, כיוון שהוא אדם ולא בעל חיים. כלומר, עליו להביא את הרצון שלו להשתוות עם הבורא, יותר מזה לא דורשים ממנו. רק תתחיל ללמוד עם הרצון ההתחלתי המינימלי שלך ואז אתה תראה כיצד יתגלה בתוכך רצון גדול ביותר, רצון אינסופי. כיוון שהשורש של כל נשמה נמצא בעולם אין סוף.

מסיבה זו אסור להסתיר את חכמת הקבלה מהאנושות, אלא להיפך, יש לספק לאנושות את כל הדרוש ללימוד. עכשיו בני האדם אינם מסוגלים להכיר את חכמת הקבלה ולהבינה, אך אנחנו עוד נראה כיצד לפתע הכול ישתנה, והכול יתגלה להם. כיוון שזה לא נתפס בשכל, אלא צריך להתגלות הרצון שקיים בכל אדם, הרצון האינסופי. בינתיים, האדם יכול לחיות במקום נידח כלשהו, להיות לגמרי לא מפותח ולחיות חיים פרימיטיביים. אך אם לפתע מתגלה לו הדרך לתיקון, הוא ישתנה לחלוטין. כיוון שזו שאלה של הרגשה רוחנית. לכן אסור להסתיר את חכמת הקבלה מאף אחד.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה כי תירש גבירתה", 12.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest