דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תשתוקקו להרגיש את הבורא

תשתוקקו להרגיש את הבורא

מתוך ספר "שמעתי", מאמר רי"א, "כעומד בפני מלך": "אינו דומה היושב בביתו, כאילו עומד בפני מלך. זאת אומרת, שהאמונה צריך להיות, שירגיש כל היום, שהוא עומד בפני מלך. שאז בודאי יש לו אהבה ויראה בשלימות. וכל זמן שלא הגיע לבחינת אמונה כזו, לא צריך לנוח ולשקוט, מטעם "כי זה חיינו ואורך ימינו", ושום פיצוים שבעולם לא ירצה לקבל."

העיקר בשבילנו זה להגיע להרגשת הבורא, כאילו שאנחנו עומדים בפני המלך, ולא לוותר על זה על ידי כך שמקבלים כל מיני פיצויים – ידיעה במה שכתוב בספרים, כבוד, או מילויים אחרים. אלא להיפך, רק גילוי הבורא שאותו מביאה לנו חכמת הקבלה על ידי השימוש הנכון בה, זו המטרה שצריכה כל הזמן לעמוד מול האדם, ולא פחות מזה.

רק לזה הוא צריך להשתוקק. עד שהאדם לא משיג את הרגשת הבורא, אז האגו שלו לא נכנע וכל הזמן מבלבל אותו, דווקא כדי שהוא יתחזק רק במטרה הזאת.

"היושב בביתו", זה נקרא, שהאדם נמצא בתוך האגו שלו ואז הוא לא מבין מה שקורה באמת, אלא דרך הפריזמה של האגו שלו רואה עולם שתואם לאגו, מלא במומים, ולא את העולם האמיתי. ברגע שהוא יוצא מ"ביתו" ומגלה את המלך, משיג את הרגשת הבורא, שזה נקרא "אמונה", זה מה שמתקן אותו.

לכן כל תקופת ההכנה שאותה אנחנו עוברים עכשיו, היא רק כדי שאנחנו באמת נרצה לגלות את המלך, את תכונת ההשפעה, להיות בה, לצאת מתוך האגו שלנו, מתוך ה"בית" שלנו, שרק זאת תהיה המטרה שלנו.

מתוך ההכנה לשיעור, 31.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אמונה כשׂכר עבור העבודה
הודיה לבורא זה מנוף לפסגות חדשות
צעד לקראת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest