דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תשתדל להבחין באמת שמאחורי האשליה

תשתדל להבחין באמת שמאחורי האשליה

laitman_2009-07-18_0912-70.jpg

פתיחה לפירוש הסולם: סעיף ס"א: כלל גדול בזמן ומקום. כל הביטויים שבחכמת הקבלה, שהם בזמן ומקום, תדע שאין המדובר בזמן ומקום המדומים הנוהגים בגשמיות, כי כאן הכל הוא למעלה מן הזמן ולמעלה מן המקום. אלא קודם ואח"כ פירושו סבה ומסובב… ועניין מעלה, מטה, עליה, ירידה הם שיעורי עביות וזכות. כי עליה פירושה הזדככות, וירידה פירושה התעבות. וכשאנו אומרים שמדרגה תחתונה עלתה למעלה, פירושו שהתחתונה נזדככה ונעשתה כל כך זכה, כמו המדרגה העליונה, וע"כ נבחן שנתדבקה בה. כי השוואת הצורה מדביקה הרוחניים זה בזה… וכן כל שאר הדברים, המדומים בזמן או במקום, תשליכם בדרך הזה, דהיינו במובנים רוחניים לפי הענין.

חכמת הקבלה משתמשת בשפת הענפים, היא לוקחת מילים מהעולם שלנו ומתארת בעזרתם את המתרחש ברוחניות, בעולם העליון, שבו אין הבנות כמו בעולם שלנו, זמן, תנועה, מקום, מרחקים, כיוונים. אך אותם השמות, בהם אנחנו מכנים חפצים ופעולות, בעולם הרוחני הם מסמלים כוחות, תכונות והפעולות שלהם. לכן עלינו להשתדל בכל הכוח לתאר ולדמיין לעצמנו את הפעולות הרוחניות שנמצאות מאחורי המילים.

המאמצים האלו מאוד מועילים, הם יוצרים בקשה (מ"ן), רצון, נחיצות להבין ולהרגיש את העולם העליון, להתחיל לחיות בו. על ידי הפעולות האלה אנחנו עוזרים לעצמנו להיכנס לתוכו. לכן במאמרו של בעל הסולםקדמה לתלמוד עשר הספירות", סעיף קנ"ה, כתוב: שלמרות שאיננו מבינים מה שאנחנו לומדים, אך הודות לרצון החזק והחשק להבין את החומר הנלמד, מושכים על עצמנו אור המקיף את נשמותינו, והוא בסופו של דבר מביא לנו את התכונות הנחוצות לנו כדי להרגיש את העולם הרוחני.

אין זה אומר, שלפנינו פתאום נפתחת איזושהי תמונה חיצונית חדשה, אך הרצון שלנו מביא לנו את שינוי בתפיסה שלנו, בתכונות הפנימיות, ובהן אנחנו מתחילים לראות את החומר הנקרא. ואפילו שאיננו יודעים מה זה הזדככות הרצון או ההתעבות שלו, עליית המסך וירידתו, אך עלינו להשתדל לתאר זאת לעצמנו בצורה של רצונות וכוונות.

זה כל מה שמתרחש: ישנו רצון, הכוונה שלו והאור שפועל על שניהם. אז עליי להשתדל לחבר את המילים האלה עם מה שאני יודע, ולהתרשם מהכתוב. זה כבר מספיק בכדי להתקשר עם המערכת הזאת, אפילו שהיא איננה נכונה – זה לא חשוב!

מה שחשוב זה המאמץ שלי, הרצון שלי להיכלל בתוך המערכת הזאת, אפילו בצורה מלאכותית. מובן מאליו שעדיין אינני מרגיש קשר רגשי איתה, אך זה טבעי, ומלמעלה בינתיים לא מצפים ממני ליותר.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לפירוש הסולם", 10.06.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
המדע הפנימי ביותר
הבט תמיד מעלה
תציירו לכם את העולם העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest