דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תשעה שלבים בדרך לאיחוד. נקודה מס' 4

תשעה שלבים בדרך לאיחוד. נקודה מס' 4

במסגרת ההכנה לכנס האינטגרלי

"ויגבה לבו בדרכי ה'".

כדי להשיג איחוד אמיתי, אנחנו צריכים להזמין את המאור המחזיר למוטב. ואפשר להזמין אותו רק על ידי זה שמעניקים כבוד מתוך גדלות המטרה, הקבוצה, החברים והכוח העליון, שדואג לנו ושאליו אנחנו הולכים. כך אנחנו מגיעים ליחסים עם האלוקות.

לאחר שהשגנו את זה, לאחר שכולנו פועלים יחד כמו צוות קומדו (בדומה לכל אלה שמתאחדים יחד לקבוצות בעולם שלנו), מהנקודה הזאת אנחנו מתחילים יותר ויותר להשתוקק לבורא. וכדי ללכת לבורא, אנחנו צריכים להגביה את החשיבות העצמית. אין ברירה אחרת, וזה לא מפני שאנחנו רוצים לצעוד עם האף למעלה ולהתנשא ביהירות מעל כולם, אלא מפני שזה הכרחי. דרושים לנו כוחות כדי להתחבר בצורה עוד יותר עמוקה, נדרש תמריץ שיָקנה לנו אנרגיה ואת הצורך הדחוף בוויתורים ואיחוד.

מאיפה אפשר לקחת את התמריץ הזה? התשובה היא כזו: "ויגבה ליבו בדרכי ה'", זה אומר, שאנחנו צריכים להתעלות מעל כולם. ודאי, לא מעל הקבוצה, אבל מעל כל העולם, מעל כל הזמנים, כל הדורות. אנחנו צריכים להתגאות בזה שאנחנו החלוצים, הדור האחרון שסולל את הדרך עבור כל האנושות. אנחנו צריכים להגדיל ולטפח את הגאווה הקבוצתית, שתהיה גאווה מטרתית, חיובית.

הגאווה הזאת צריכה להיוולד בכוח: אני לא שמח בזה ולא גאה מעמקי נשמתי, אלא פשוט אין לי ברירה אחרת חוץ מהעלאת הגאווה. וזוהי עבודה גדולה.

אנחנו צריכים לחפש אפשרויות לחזק בצורה מרבית את הערבות. מאיפה אפשר לקחת את ה"תיאבון" עבורה, כך שאנחנו נעורר את השחר ולא שהשחר יעורר אותנו? ככלל, "תיאבון" לערבות מגיע מהסביבה הרחבה יותר. ולשם כך אנחנו צריכים לעבוד דווקא על הכרת החשיבות של הסביבה שלנו ביחס לסביבה יותר רחבה.

כלומר, אנחנו עובדים עם הקבוצה שלנו ומעלים את חשיבותה מעל כל אחד מאיתנו. לאחר מכן אנחנו צריכים להעלות את החשיבות של הקבוצה שלנו מעל סביבה יותר חיצונית. רק כך אנחנו נוכל לצרף את הרצונות של האנושות ולהגביר ולחזק את הערבות.

אנחנו לא יכולים לחזק את הערבות אם נסתגר בתוך הקבוצה. זה אפשרי רק בדרך של צירוף כלים חיצוניים וגילוי של הכלים הפנימיים. "כסיל יושב בחיבוק ידיים ואוכל בשרו", זה לא נאמר על אדם שלא עושה שום דבר, אלא על אדם שלא דואג להרחבת הכלים. ולכן הוא כסיל.

ידיעות קודמות בנושא:
תשעה שלבים בדרך לאיחוד. נקודה מס' 3
תשעה שלבים בדרך לאיחוד. נקודה מס' 2
תשעה שלבים בדרך לאיחוד. נקודה מס' 1

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest