דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תשמור על התכונות שלך

תשמור על התכונות שלך

"ויאמר משה אל יהוה ראה אתה אמר אלי העל את העם הזה ואתה לא הודעתני את אשר תשלח עמי ואתה אמרת ידעתיך בשם וגם מצאת חן בעיני: ועתה אם נא מצאתי חן בעיניך הודיעני נא את דרכך ואדעך למען אמצא חן בעיניך וראה כי עמך הגוי הזה." (תורה, ספר "שמות", פרשת "כי תשא", פרק ל"ג, פסוקים י"ב – י"ג).

האדם מבין שאת כל התכונות שלו הוא צריך להביא לבורא. דווקא בעזרתן הוא יוצר בתוכו את דמות הבורא. כי לבורא אין דמות, הוא מתגלה רק בתוך האדם, לכן האדם נקרא "אדם", מי שהשיג הידמות לבורא.

לכן משה שומר עליהן, בכך שמבין שכל התכונות שלו נחוצות להשגת הדמות הזאת. כי במצבים הקודמים אנחנו נאחזים בהן חזק מאוד. תחילה, בכל התכונות האגואיסטיות שלנו. אחר כך, כאשר מגיעים להכרה שהן מנוגדות לבורא אנחנו רוצים להיפטר מהן. וכאשר אנחנו מרגישים אותן כהכרחיות להידמוּת לבורא אנחנו מתחילים להוקיר אותן.

לכן משה מבקש בכזה חום עבור העם שלו, כלומר עבור כל התכונות האגואיסטיות, מפני שאחרת הוא לא ישיג את הדמות המלאה.

הבורא משחד את האדם בזה שמבטיח להשמיד מחצית מהתכונות האגואיסטיות שלו, מפני שכדי להיות דומה לבורא באופן מלא מספיק לתקן מחצית מהן.

אבל בוודאי שהאדם לא צריך לעצור, מפני שהודות לתכונות האגואיסטיות ביותר הוא יכול לעשות נחת רוח לבורא, בכך שהופך להיות דומה לו.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 16.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להפוך את הרעל לתרופה
להתחבר לדרגת "משה"
בשיטה של ניסיונות וטעויות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest