דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תשלום עבור הגילוי

תשלום עבור הגילוי

בעל הסולם, "שמעתי", מאמר קצ"ט: "לכל איש ישראל יש נקודה פנימית שבלב, שהיא בחינת אמונה פשוטה. והיא מירושת אבותינו, שעמדו על הר סיני. רק שמכסין עלי' הרבה קליפות, שהם הרבה מיני התלבשות משלא לשמה. וצריכין להסיר כל הקליפות. והיסוד שלו, יהיה נקרא, שהוא בבחינת אמונה בלבד, בלי שום תמיכות וסיועות מהצד."

אם יש לאדם נטייה לכוח העליון, זה מפני שיש בו גן רוחני, "רשימו", שנקרא "נקודה פנימית שבלב". הנקודה הזאת מתעוררת ומושכת את האדם למקור החיים, ולכן הוא נקרא "ישר-אל".

ניתנה לו הזדמנות מלמעלה להגיע לשורש נשמתו. וזה נעשה על ידי כך שהוא מסיר את הקליפות, כלומר, את כל הלבושים שמכסים את ה"רשימו" הזה.

ה"רשימו" נמצא בשבירה. זאת אומרת, שפעם זה לא היה סתם "רשימו", אלא קשר עם כל יתר חלקי ה"מלכות" הכללית. אבל עכשיו שורה ביניהם כוח הפירוד. וכדי להשיג את הכוח העליון חייבים קודם להשיג את כוח הפירוד. היגיעה שלנו היא בעצם התשלום עבור הגילוי.

בכל פעם הקליפות האלה נהיות עבות יותר וגורמות לכוח פירוד גדול יותר שפועל בתוך האדם. ובמידה שהוא מסיר את הקליפות ומגיע לחיבור עם הזולת, בכך הוא נעשה לכלי להשראת הכוח העליון בו.

העבודה של הסרת את הקליפות שמפריעות להידבק לחלקים האחרים של הכלי, נקראת "עבודת ה'", כי היא נעשית על ידי עזרה מלמעלה, ובזה האדם נעשה שותף לכוח העליון, וכך מכיר אותו, מתקרב אליו, עד לדרגת הדבקות.

ובעבודה הזאת אנחנו צריכים לעסוק, כי רק כך אנחנו מממשים את ה"רשימו" שמתעורר בנו. מהרגע שה"רשימו" התעורר, זה נקרא שהבורא "שם ידו של אדם על גורל הטוב", והאדם כבר צריך לדאוג לכך שה"רשימו" הזה לא ייעלם, לא יתכסה, אלא יתממש.

ואם הוא לא משקיע מספיק כוחות כדי לממש את ה"רשימו", אז ה"רשימו" נעלם ומגיע בצורה אחרת ובתקופה אחרת. אולי זה כבר לא יהיה בגלגול הזה, כי האדם לא הצליח להתמודד עם אותם התנאים החיצוניים. לכן הוא מקבל את ה"רשימו" בתנאים אחרים, עד שיממש אותו.

"לכל איש ישראל יש נקודה פנימית שבלב, שהיא בחינת אמונה פשוטה." אמונה פשוטה, זה כאשר האדם מנקה את ה"רשימו" הרוחני שלו מכל הלבושים הגשמיים, מהכוונה בעל מנת לקבל, ואז נשארת רק נקודה פשוטה, "והיא מירושת אבותינו", מדרגות יותר גבוהות "שעמדו על הר סיני", שיכלו להתגבר על השנאה שהפרידה ביניהם.

אבל כתוב על הנקודה ש"רק שמכסין עלי' הרבה קליפות", כלומר, כוחות נגד החיבור "שהם הרבה מיני התלבשות משלא לשמה, וצריכין להסיר כל הקליפות, והיסוד שלו, יהיה נקרא, שהוא בבחינת אמונה בלבד," שלא דורש שום דבר לעצמו ומוכן לעבוד עבור הכלל "בלי שום תמיכות וסיועות מהצד." כלומר, הוא לא יצטרך דבר עבור עצמו, ויהיה מוכן לעבוד למען החברה.

במידה שהאדם רוכש אמונה פשוטה, באותה המידה יש לו כוח להתחבר עם הזולת ולהביא את כולם לדרגת האמונה. זה בעצם התיקון של הכלי. יש אמונה, שזו דרגת ה"בינה", ויש אמונה שלמה, שזו הדרגה הבאה, כאשר גם "חכמה" מתלבשת ב"בינה".

מתוך ההכנה לשיעור, 15.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
החיים הם כמו רגע, או רגע הם כמו החיים
מהיכן ישנם בתוכי גֵנים רוחניים?
"רשימו" במקום חלום אמריקאי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest