תרשים פשוט מאד

שאלה: אם רק אלה שיש להם "נקודה שבלב" הם בעלי בחירה חופשית, אז אסור לנו לדרוש מהשאר להשתנות? יוצא שהכול תלוי רק בנו?

תשובתי: איננו דורשים שום דבר! אני כל הזמן חוזר על כך שעלינו להפיץ את חכמת הקבלה בצורה לא כפייתית, אלא רק למי שמעוניין בכך. ולמי שאינו מעוניין – אסור להציק: "אין כפיה ברוחניות!". צריך רק להראות לאנשים, שהתעורר בהם הרצון לרוחניות, "הנקודה שבלב", שיש להם לאן להגיע עם הרצון הזה ולפתח אותו. אדם כזה מרגיש רע ואינו מבין למה, הוא מרגיש רצון אך אינו יודע כיצד משתמשים בו. אז שיידע כיצד לממש אותו! ולאחרים איננו פונים, שיישארו כפי שהם.

ישנו עם שנקרא ישראל בעולם שלנו. אלה הן נשמות שפעם היו ברוחניות אך נפלו ממנה לרצונות גשמיים. עליהם להגיע ללימוד חכמת הקבלה ולתקן את עצמם. כיוון שפעם הם כבר עברו שבירה, עלו לרוחניות ונפלו ממנה. גם אם עכשיו הנקודה שבלב אינה מתעוררת בהם, היא בכל זאת קיימת בתוכם, וחובה עלינו להגיש להם את הידע הזה. במיוחד אלה הלומדים "תורה חיצונית" במקום "פנימית", הם ללא ספק חייבים ללמוד קבלה, כי רק כך יתוקן העולם. אין שום אפשרות אחרת לשפר אותו ולפתור מהצרות. כל הבעיות בעולם נובעות מחוסר האור! את האור אפשר למשוך לעולם באמצעות לימוד חכמת הקבלה בלבד, שמושכת את האור המקיף, אין שום אמצעי אחר לזה.

קבלה, הוא אמצעי הקשר לאור העליון, גילוי הבורא לנבראיו, גילוי האור, הרצון ליהנות. הקבלה קושרת אותנו אל האור, מלמדת אותנו כיצד בונים מסך. קיימים שלושה מרכיבים בלבד והם: רצון, אור והמסך שביניהם. למטה – כל האנושות, למעלה – הבורא, והקבלה ביניהם כאמצעי להשגת המסך. לכן, כל מי שרוצה להיפטר מהצרות, צריך להשתדל להתקרב אל חכמת הקבלה ככל האפשר כי כך הם מושכים את האור, ורק באור תלוי איך נרגיש את עצמנו ברצונות שלנו.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 05.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
וירוס רוחני

4 comments

  1. שלום לרב היקר, אבל קורה לפעמים שאנחנו נמצאים בתוך הלימוד ומרגישים שאנחנו מתקדמים ואז לפתע כאילו אנחנו נזרקים החוצה ולמרות שאנו רוצים לחזור וללמוד ולהרגיש אנו מרגישים כמו מת חי ולא מסוגלים לעשות שום דבר , מה עושים במצבים כאלה באמת

  2. שלום אתמול בחיפה שאלתי אותך שאלה בקשר לחיצוניות שבאדם אנחנו בתור קבוצה שהבורא העיר צריכים לבקש מהבורא בזמן הלימוד שיעורר את כלל הנשמות של ישראל שהיו בהשגה רוחנית ונפלו כי רק כך ישראל שבתוך האדם יהיה למעלה בחשיבות מעל החיצוניות כי ידוע שצריך לפנות לבורא בבקשה מדויקת ואני חושבת שאנחנו מבקשים בזמן הלימוד שהבורא ייחבר אותנו כקבוצה מעל השנאה כדי שנרגיש את הבורא ואנחנו שוכחים את כלל ישראל שהבורא עוד לא העיר לכן בזכות חג החנוכה נצפה נקווה שהבורא יעיר את כלל ישראל וייחבר אותנו כאיש אחד בלב אחד כי רק כך נוכל להקים שכינתא מעפרא ולהוציא לאור מטרת הבריאה להטיב לנבראיו ולהשיג דבקות בבורא יתברך שהבורא ישלח לנו אור הגאולה אור האמונה ואז ממילא כל הרצונות יתבטלו ויהיו כולם מחוברים בכוונה דלהשפיע נחת רוח לבורא מי ייתן ויגל ליבנו בישועת השם ונצפה לגאולה שלמה במהרה בימינו אמן כן יהי רצון. כוכבה פרץ חברה לנצח.

  3. שולמית אילת

    בס"ד
    לכ"כולנו.הבורא הוא עגול ,מושלם,שלם,הוא כל העולם,הוא מכיל את כולם,מכביס וכנס אותנו בתוך ליבו פנימה,מקיש אנטר-אנטגרלי הכוללת את כל העולם,מכין אותנו להיות נצחיים,שלמים ומנצחים כמוהו בכל המובנים משלימים את כל החלקים,הבורא קורא לנו בא וראה בעצמיך את כל הבריאה זה הזמן זו השעה של הישועה,נתפלל יחד כיחידה אחת לאותה מטרה נעלה להבריא את הבריאה מכל המאבקים והצרות,נבקש מתוך הלב"מן המיצר קראתי-יה הושיעינו במרחב-יה,נהלל ונשבח מאותו מקום פתוח שנפתח בליבינו,נגיע מתוך היגיעה והבקשה לשאול ממנו את השאלה והתשוהבה החוזרת איליך ממלכות-יה כל היקום והקיום מעירים אותנו להכיר ולההכרה מלאה,זהו המילוי שממלא את הנשמה הצמאה
    לאהבה טהורה ללא חישובים וחשבונות רק להיות.
    שבת-שלום ומבורך לכולנו ולמורי ורבי יחד איתנו.
    שלכם שולמית אילת קבוצת-אונו.
    מלא

  4. שולמית אילת

    נגיע בע"ה לפרים שמחים ומתוקנים נבין את המוסג"אהבה" המוסג אהבה הוא התיקון השלם.יהי רצון שנגיע לתיקון המושלם.
    אהבה אמיתית מתקיימת כאשר אדם מרגיש את הרצונות ותשוקות של הזולת כאילו היו שלו,כאשא אדם מתעלה למדרגה רוחנית כזאת הוא מרגיש א ת המוסג האמיתי השלם ביותר של האהבה,הוא רוצה להביא את העם לאחדות. צריך לעלות למעלה מעל למצב רוח צריך לעלות מעל לחומר לשיר ולשמוח.
    הבה ניצור יחד את ההזדמנות שנתנה לנו זה עתה,
    נשיר את שיר השירים –שיר הישרים -שיר ישר-אל
    שהוא קודש הקודשים,נהלל ונשבח בהללו-יה את הבריאה החדשה המחדשת אותנו כל שניה וכל שעה בישועה ובאהבה.שלכם שולמית אילת קבוצת-אונו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest