דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תרופה שאליה צריך לגדול ולהגיע

תרופה שאליה צריך לגדול ולהגיע

בעל הסולם, הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות":

"והיא שעמדה לנו עד היום הזה, להחזיק בחיל וחומה, על חכמת האמת, וכל נכרי וזר, לא יתפרץ להיכנס אליה פנימה."

חכמת הקבלה הייתה נסתרת, מפני שכל העמים היו צריכים להתפתח. כל העולם צריך להתקדם קדימה עד שיתאכזב לחלוטין מהאגו. אז, כאשר לא יהיה בכוחו להמשיך את הדרך, בני האדם יראו, שלצורת חיים כזאת על פני כדור הארץ מגיע הסוף. זה נוגע להרס החברתי והאקולוגי וגם להרס הפנימי שלו.

לכן, כדי לאפשר את ההתפתחות של האגו ולא לעצור את התהליך הזה באמצע, חכמת הקבלה הייתה נסתרת. כי היא הרי מדברת על ההתגברות על האגו, אבל אם הוא עדיין אינו בשֵל, אז אין על מה להתגבר. במקרה כזה צריך לחכות עד שהוא יסיים את כל ההתפתחות שלו.

המקובלים קבעו, שהשלב הסופי הגיע כבר לפני חמש מאות שנה עוד בזמן האר"י. אך נדרשה עוד הישורת הסופית, כדי שבימינו זה יהיה ברור לחלוטין. היום כל העולם מתחיל להכיר בעובדה, שאין יותר לאן להתפתח ולהתקדם ושאף אחת מהשיטות הידועות לא תעזור להמשיך בצורה הנכונה את ההתפתחות. לכן חכמת הקבלה, שהיה נכון עד היום להסתיר אותה, מתגלה לעולם.

שאלה: למי בעצם היא מתגלה?

תשובתי: היא מתגלה בהדרגה לכולם.

ניקח לדוגמה את האירופאים או את האמריקאים: אם הם רואים שנכנסו למבוי סתום, שאין להם שום אמצעים שמאפשרים לתקן את המצב בחברה, בתעשייה ובמסחר, בחינוך ובכל שאר תחומי החיים, אז הודות להפצה הפנימית והחיצונית שלנו הם יוכלו סוף סוף להבין שקיימת שיטה שתעזור להתגבר על האגו שהורס ואוכל אותם בצורה אכזרית, בדומה לגידול סרטני. השיטה הזאת תאפשר להתמודד איתו ולהתחיל שוב לחיות את החיים הטובים.

מקודם התאים של האורגניזם הכלל אנושי גדלו בנפרד, כל אחד בצורה משלו, כמו ניצנים שיצאו מהאדמה. זה היה תהליך טבעי, וחכמת הקבלה המתינה בסבלנות בהסתרה עד שהם יגדלו לגמרי. סוף סוף הם גדלו והחלו להתחבר ביניהם בצורה אגואיסטית, וחיבור אגואיסטי מביא מהר מאוד למיתה, כי כולם מקושרים ביניהם וכולם מושכים את ה"שמיכה" לכיוון שלהם. זה הטבע של מחלות הסרטן. כתוצאה מזה, מייד מתגלה המצב הסופני, ויחד איתו מייד מתגלה חכמת הקבלה כדי לאפשר להתרפא.

אבל התרופה לא יכולה להתגלות עד שה"חולה" לא גילה את כל הקריטיות של מצבו. כאן חייבת להיות "הכרת הרע" וכמו כן, "בחירה חופשית" – האם ליטול את התרופה או להתעלם ממנה. אנחנו מצידנו צריכים לעבוד, והאנושות מצידה צריכה להרגיש את עצמה חולה. וכך התהליך יעבוד.

מתוך שיעור הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות", 19.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לא מספיק לרדת מהעץ, צריך להתעלות מעל עצמך
אל תשמור את התרופה עד לרגע האחרון
התיקון מתחיל מהחברה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest