דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תרופה עבור העולם

תרופה עבור העולם

שאלה: איך להתייחס בצורה נכונה יותר לגילויי האנטישמיות? האם להמשיך ולא לשים לב לגדילתה בארה"ב ולקוות שכל זה יתמוסס וייעלם בעצמו, או שכל זה יקבל כזאת תנופה, שאחר כך יהיה מאוחר מדי?

תשובתי: שום דבר לא יתמוסס וייעלם מעצמו, מפני שהאנטישמים צודקים. תקשיב היטב לְמה שהם אומרים: כל הבעיות בעולם הן בגלל היהודים. הם מרגישים שהם תלויים בנו. איך היית מתייחס לאנשים שגורמים לך נזק ושבהם אתה תלוי?

הם טוענים את זה לאורך מאות שנים. אנחנו צריכים להקשיב למילים שלהם ולהבין ממה זה נובע. אנחנו צריכים להביא לעולם את רעיון האיחוד והחיבור: תיאוריה, ניסיון מעשי (פרקטיקה) ודוגמה. כמו שנאמר, להפוך להיות "אור לגויים".

ואילו אנחנו לא עושים זאת, אלא מראים לעולם את ההיפך – איך אפשר בצורה אגואיסטית להסתדר טוב בחיים. לכן, עד שאנחנו לא נתחבר בינינו ולא נהפוך לדוגמה טובה עבור אומות העולם, היחס כלפינו לא ישתנה לטובה. הוא כל הזמן ילך ויחמיר באותה מידה שבה העולם, מצד אחד, יהפוך יותר ויותר גלובלי ומחובר הדדית, ומצד שני, ייקרע מבפנים על ידי האגו.

לכן מתרחש מצב של מתח הולך וגובר בין זה שהטבע סוגר על ידי חיבור בינינו מבחוץ, ואילו אנחנו מבפנים נקרעים ודוחים זה את זה. במצב כזה, חכמת הקבלה, כלומר לא רק הרעיון, אלא גם הניסיון המעשי של החיבור והאיחוד הנכון שלנו, זו התרופה עבור העולם, שבלעדיה העולם לא ישרוד.

אם אנחנו לא נתחיל להתחבר ולהתאחד בצורה נכונה, אז נגיע למלחמת עולם שלישית ולייסורים גדולים, שזה הוזכר עוד בכתבי המקובלים. בהם גם מסופר איך אפשר להתאחד בצורה מהירה ונכונה. כי בהכל אפשר להשתמש בצורה פשוטה בניסיון מעשי וזה מיד ישתקף באומות העולם.

באופן כזה, אם אנחנו רוצים שאומות העולם ישנו כלפינו את היחס שלהן, וכמו שנאמר בישעיהו הנביא, יתחילו להעריץ אותנו, זה אפשרי רק לאחר שאנחנו נראה להם דוגמה נכונה של שיתוף פעולה הדדי בין כל בני האדם, דוגמה של הסדר של העולם, כדי שהוא יהיה לגמרי תלוי הדדית.

מתוך ראיון בטורונטו עם ס. קנייבסקי, 05.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
איך לרפא את מגפת האנטישמיות בעולם
אנטישמיות, כדרישה לתשומת לב ואהבה
מקורות האנטישמיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest