דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תרופה ממדרגה עליונה

תרופה ממדרגה עליונה

שאלה: במשך אלפי שנים מיליוני ומיליארדי בני אדם למדו את התורה בצורות שונות (יהדות, נצרות, אסלאם), ולא הצליחו למצוא את הדרך הזאת?

תשובתי: אנחנו עדיין לא מבינים את כל הייחודיות של הכלים הרוחניים. אם הם אינם קיימים באדם, הוא לא יוכל בשום צורה לתאר אותם לעצמו, להבין, להרגיש. אף אחד אינו יכול לקפוץ מעל למדרגה שלו.

אפשר להסביר לאדם 10- 20 שנה, ללמד אותו, אבל רק לאחר שיתגלה לו אור מלמעלה, רוח ממרום, הוא יוכל לפתוח את האוזניים ואת הלב שלו ולשמוע את מה שכתוב בתורה. אבל כל עוד לא התגלה לו האור העליון, אותה רוח ממרום, הוא לא יכול לשמוע שום דבר.

ההבדל בין בהמה לאדם הוא דווקא בנקודה הזאת – האם הלב שלו נפתח לדברי התורה או לא. וזה אפשרי רק על ידי פעולת האור.

לכן אפשר להביא מיליארדי חוקרים ועוד מיליארדי סובלים, אבל הם לא ישיגו כלום. זה כאילו שיש מיליון פרות חולות, האם הייסורים שלהן יעזרו להן להירפא מהמחלה? הן לא תוכלנה בעצמן להיפטר ולצאת ממנה. רק האדם יכול להציל ולרפא אותן, מומחה, שיודע ומביא תרופה, כלומר זה שמושך את המאור.

רק ממדרגה עליונה אפשר לתקן את המצב שאותו אנחנו רואים בחיים שלנו בעולם הזה. עד שהאור לא יופיע וישפיע, אי אפשר לעשות שום דבר. נשאר רק לטפל בסבלנות בבני אדם, כדי להכין אותם עוד ועוד קצת לקבלת האור במדרגה שלהם.

האור מופיע ופועל כ"אור מקיף", רחוק, כמו הארה כללית, והאדם לאט לאט רוכש שׂכל, רגשות. האגו, היצר הרע, גדל בתוכו, כלומר תכונות ההפוכות והמנוגדות ישירות לאור הזה, כדי להבליט אותו יותר.

לכן לא צריך להתפעל מזה שהעולם שלנו מלא באנשים חכמים, ויחד עם זה, נמצא במשבר. התיקון מגיע רק על ידי הכוח העליון, אנחנו בעצמנו לא יכולים לבצע אותו. בנו תלויה רק ההכנה אליו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 17.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תשתוקק, והכול ייפתח!
זו עדיין לא תורה
מה הכוונה "ללמוד" תורה ו"לעסוק" בה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest