דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תראו איזה טוב פרעה שלנו!

תראו איזה טוב פרעה שלנו!

שאלה: בחדשות סיפרו על אלטרואיזם ועל ארגונים חברתיים שמארגנים עזרה הדדית בין בני אדם: החלפת דברים שנהיו לא נחוצים, דירות נופש. האם הם כבר עושים את מה שאנחנו מדברים עליו?

תשובתי: זה גרוע מאוד, כי זה פרעה משחק איתם ואומר: "יש לי את כל מה שאתם מדברים עליו! בשביל מה לכם לברוח ממני למדבר? עבדו את ה' כאן, במצרים!".

לא כדאי לנו להתכלל בכאלה חברות, אלא צריך ללכת בדרך שלנו. ודאי, ששום דבר טוב לא ייצא להם מזה. אפשר בצורה כזאת קצת להקל על החיים ולצבוע אותם, אבל העולם שלנו אינו קיים למטרה הזאת. לכן היוזמה הזאת לא תחזיק זמן רב, אלא תקרוס כמו כל ההתחלות הטובות כביכול שהאנושות ניסתה לעשות.

למה ארגונים הדומים ל"גרין פיס" אינם מצליחים? מפני שאי אפשר לתקן בדרך כזאת את האגו, האדם אינו משתנה, אלא עושה הכול מנקודת מבט של האגו שלו. ואפילו עוד יותר גרוע, זה כמו "בינה" שנכנסת ל"מלכות", אותן "שבע שנות שובע", כאשר רוצים ליהנות מכל תכונות ההשפעה, ה"בינה".

אלה הם בני ישראל שנכנסים למצרים וגורמים להתפתחותה, שומרים עליה, דואגים למלא את האסמים שלה. כל זה על ידי תכונות ה"בינה", כלומר ישראל שנכנס לתכונות של ה"מלכות" השבורה, למצרים.

תחילה, זה מביא לשבע שנות שובע, כאשר אנחנו נותנים: אני לך ואתה לי, והחיים יפים וטובים! אבל האופוריה הזאת מסתיימת במכה קשה – שבע שנות רעב, לא שנים נכונות ושמובילות ליציאה ממצרים, אלא מובילות לשבירה אמיתית.

שאלה: אבל כאשר אנחנו באים לקהל החיצוני, אנחנו מציעים להם את אותו הדבר.

תשובתי: אבל אנחנו הם אלה שמציעים, בזה שמשמשים כמעבר בין אור אין סוף המחזיר למוטב ובני האדם. אנחנו מביאים להם תרופה, מביאים להם צינור שבו תזרום אינפוזיה ותרפא אותם.

אנחנו, זה לא האינפוזיה עצמה, אלא הצינור לתרופה הזאת. אבל אותם הארגונים האלטרואיסטיים שעליהם דיברו בחדשות, פועלים פשוט בתחום העולם הזה: "בואו נתנהג יפה! תראו כמה פרעה שלנו נהנה! כמה הוא טוב, האגו שלך והאגו שלי!". זה לא תואם למטרת הבריאה, ולכן אין לזה שום סיכויים להתממש ולהתקיים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 27.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הבאתי לכם חלק מהנס
חיבור באמצעות אהבה או שנאה
שכר טוב עבור העבודה במצרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest