דף הבית / אהבה / משפחה / תקשורת בין הורים לילדים

תקשורת בין הורים לילדים

שאלה: אני מרגיש שלמרות שאני מאוד מאוד אוהב את הילדים שלי, קשה לי מאוד לתקשר איתם. איך אני יכול להגיע באמת לתוך הלב של כל אחד מהם?

תשובתי: תן להם כמה שיותר אהבה ותדרוש מהם כמה שפחות. רצוי לא להתרגש מהתגובה שלהם, כי התגובות לא יהיו לשביעות רצונך.

הערה: אבל כל מה שאני דורש מהם זה רק לטובתם.

תשובתי: את זה אתה יכול לספר לעצמך או לי ואני אאמין לך. אבל אם תספר את זה לבית המשפט, או למשטרה, או למורים אפילו, הם יגידו לך "אדוני, אסור לך לדרוש מהם".

שאלה: מה זה לתת אהבה, אתה יכול לתת עיקרון מפתח שהוא תמיד נכון?

תשובתי: לתת אהבה לפי חוקי הטבע זה לתת כל מה שאתה יכול לילדים שלך, אבל לפי חוקי הטבע, זאת אומרת מה שלטובתם.

שאלה: איך אני גורם לכך שהם ירגישו שאני תמיד רוצה את טובתם?

תשובתי: זה תלוי בחינוך שלך, כמה שאתה מחנך את עצמך או ההורים שלך חינכו אותך ואתה את הילדים שלך וכן הלאה, זה עובר מדור לדור.

שאלה: תמיד היו בעיות בתקשורת בין הורים לילדים, כי הדור הבא שונה תמיד מהדור הקודם לו. אבל היום יש איזו הרגשה שמצד אחד אתה מאוד רוצה לתקשר עם הילדים, ומצד שני אין לך סבלנות כמעט. ואז אתה כל הזמן במתח בין הלב שלך שרוצה לצאת אליהם, לבין היצר שעומד להתפוצץ. למה אנחנו כאלה דו-קוטביים?

תשובתי: זהו חיסרון גדול מאד, אנחנו צריכים ממש לשבת שוב על ספסל הלימודים וללמוד מה זה נקרא "אדם" ואיך אנחנו מתקרבים להיות בני אדם. רק אז אולי יהיה אפשר לעשות משהו, כי בינתיים אנחנו לא מבינים את עצמנו, אנחנו לא מבינים את הדור הצעיר והדור הצעיר ודאי שלא מבין אותנו. לכן אנחנו בניתוק זה מזה.

שאלה: זו אכן הרגשה של ניתוק. מה הצעד הראשון לחיבור?

תשובתי: קודם כל עלינו להסכים שאנחנו חיים במערכות מקולקלות, ואנחנו יכולים לתקן אותן לאט ובהדרגה. ולכן עלינו להשתדל ללמוד מהמערכת הכללית מה עלינו לעשות, ובאיזו צורה אנחנו יכולים להתקרב לילדינו.

שאלה: על מה נשענת ההתקרבות?

תשובתי: התקרבות יושבת על אחריות הדדית.

 

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 24.5.2021

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest