דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תפקידים שמזדמנים לנו

תפקידים שמזדמנים לנו

שאלה: המקובלים כותבים על קטגוריית "ישראל", שבה כולם מקושרים בקשרים שלא ניתן לנתקם וכולם תלויים לחלוטין זה בזה. מה זאת הקטגוריה הזאת? מי שייך אליה?

תשובתי: אני אגלה לך סוד: אתמול באמצע היום אני לא הייתי "ישראל", לקראת הערב המצב שלי קצת השתנה, הצלחתי להגיע ל"ירושלים", אחר כך ירדתי ל"עמק", אחר כך בכלל נפגשתי עם "אריות", אחר כך עליתי לשמיים, טסתי…

היום בבוקר כשהתעוררתי, אני לא רק שלא הייתי שייך ל"ישראל", אלא אפילו לא ל"אומות העולם", אני פשוט הייתי "בהמה"…

בכלל, "ישראל" נקרא רצון לקבל שמכוון את עצמו ל"ישר-אל".

אבל אם אתה שואל על איזה שהוא חומר חלבוני, אז אני לא יודע לאיזו קטגוריה זה שייך. תחילה, צריך לבדוק את הרצון ואת הכוונה שלו, אז יהיה ברור האם הוא מהווה את "ישראל", ואם כן, באיזו דרגה. נניח, שלפניך יושב יווני מלידה ויהודי מלידה, אבל אם אתה מביט פנימה, אז היווני יכול להתברר כ"ישראל" ואילו היהודי כ"רשע" מדרגה "בהמית".

הכול נקבע לפי הרצון ועוצמת הכוונה. וודאי, ש"ישראל" מתקן את עצמו ראשון. אם יש בי חלק שנקרא "ישראל" וחלק שנקרא "אומות העולם", אז וודאי, שתחילה אני מתקן את ה"כלים" היותר זכים.

הסדר הזה מוקרן גם על העולם שלנו: כאן, בין אם אני רוצה ובין אם לא, אנחנו שייכים ל"ישראל" וחייבים כבר עכשיו לתקן את עצמנו.

אבל במובן הרוחני היהודים גם כן מתחלקים לשני החלקים האלה: "ישראל" ו"אומות העולם". כמה נציגים מ"ישראל" יימצאו בקרב העם היהודי? יכול להיות, אלף מתוך 12-14 מיליון…

שאלה: אז מי צריך לקחת על עצמו את האחריות להפוך להיות "חבר האומה", "כאיש אחד בלב אחד"?

תשובתי: מי שמרגיש את עצמו כחבר האומה. אלה הן כבר אבחנות פנימיות שבאדם, לא ניתן להעריך אותן במילים ולא לקבוע לפי הדרכון.

שאלה: ואתה אתמול לא היית עם האומה הזאת?

תשובתי: לא. אתמול בערב אני הייתי בין "אומות העולם", והיום בבוקר התעוררתי בתור "בהמה". אני מקווה שבמשך היום אני אהיה "ילד טוב" ואגדל עד לדרגת "הכוהן הגדול".

אמנם לפי מהלך העניינים, אני וודאי אצטרך ליפול, להתדרדר, כמעט עד למצב של "המן" ושאר הרשעים. הם "יתלבשו" בי, ואני ארגיש את עצמי כמוהם, באמת אכנס לדמויות האלה שמתוארות בתורה.

מפני שהתורה מציירת דמויות פנימיות, מתארת תפקידים פנימיים, שאותם אנחנו צריכים לשחק בדרך להידמות לבורא. אני לא יכול להידמות לו במאה אחוז, מבלי שאהיה בנשמה בתור "המן", "היטלר", "פרעה", וכולי. אני חייב להתכלל מהם, וגם כן מאותן הדמויות הטהורות של השפעה, שעומדות כנגדן. ואז אני אהיה מתוקן באמת.

לכן העניין הוא לא סתם להתעורר כ"בהמה". אם הכול מסתכם רק בזה, אז אני "מחוץ למשחק". בכלל, אסור לקשור את הדרך הרוחנית עם הגוף שאותו אתה רואה עכשיו במבט הגשמי שלך. זוהי טעות חמורה. אף פעם אל תשפוט לפי "תמונות" חיצוניות והרגשות הגוף, תשפוט רק לפי הרצונות והכוונות.

בכל המציאות ישנם רצונות לקבל, רצונות להשפיע וכוונה, שמתקנת את הרצונות לקבל בכזאת צורה, שהוא הופך להיות כמשפיע.

זה הכול. חוץ מזה אין כלום, רק שלושה פרמטרים: "אור", "כלי" ו"מסך" שביניהם.

שאלה: ומה בקשר לשש מאות אלף הערֵבים, שעליהם כותב בעל הסולם במאמר "הערבות"? האם הם בכל זאת צריכים להתעורר ולהתאחד בדרך לתיקון?

תשובתי: אני שוב אגלה לך סוד: ברגע שאתה תגיע למצבים האלה, שבהם יידרשו לך שש מאות אלף ערֵבים, אז אתה תמצא אותם. הם פתאום יתגלו לפניך, כאילו שום דבר לא קרה…

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 07.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ניצוץ ההתפתחות
לכוונה הנכונה דרוש ה"ראש" הנכון
ישראל שבנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest