דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תפילה עבור זה, שכל הרשעים יחזרו בתשובה

תפילה עבור זה, שכל הרשעים יחזרו בתשובה

שאלה: אני יודע שאסור לבקש עבור עצמי, אפילו אם אני רוצה בעצמי לעשות נחת רוח לבורא, אלא צריך לבקש רק עבור החברים. אז איך אני יכול לבקש עזרה מהבורא שייתן לי כוחות?

תשובתי: צריך לבקש עזרה כדי להתכלל בקבוצה ולהשפיע לחברים, כדי להשפיע דרכם לבורא. דווקא זוהי אותה הבקשה הנכונה שמושכת אלינו את המאור המחזיר למוטב. כאן נוצר מעגל סגור, טבעת: אני מבקש מהבורא כדי להשפיע לו.

לכאורה נדמה, האם לא הכול תלוי בו, כמה שאקבל, כך אוכל להשפיע לו? אבל לא, כי בי תלויה כל ההכנה שמתרחשת בסיבוב החדש. אי אפשר לעבור אותו ללא הרגשת הייסורים, הרע, הלחצים שמחייבים אותי בסופו של דבר לפנות לבורא.

בזה כל היגיעה שלי, שאותה אני משקיע לא כדי להיפטר מהרגשות גשמיות רעות, מייסורים בהמיים, אלא משווה עם הקבוצה ומצרף לטוב. רק בדרך כזאת אני מתקדם, ולא כמו בהמה שבורחת מהמכות.

אם אנחנו פתאום מצאנו את עצמנו באיזה מצב לחוץ, מפחיד ומבולבל, אסור לרצות סתם לברוח מהמצב הזה מפני שהוא לא נעים, אלא צריך לרצות שהמצב הזה יקדם אותנו לבורא שסידר לנו אותו. אם כולנו נרגיש בצורה כזאת, אז נתקדם.

אני לא מבקש מהבורא לקחת ממני את כל האי נעימויות, את כל הרע, אלא מבקש להפוך את הרע לטוב. כך האדם צריך להתפלל: "אל יתפלל אדם על זה שכל הרשעים ימותו, אלא על זה שיחזרו בתשובה".

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, "מהו הברכה, שעשה לי נס במקום הזה, בעבודה", 02.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
היום הולך ומתבהר, והלילה הולך ומחשיך
המתפלל עבור חברו זוכה תחילה
חוט חי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest