דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תענוג ראוי ולא ראוי

תענוג ראוי ולא ראוי

שאלה: מהו תענוג ראוי ולא ראוי?

תשובתי: נניח שהרווחתי סכום גדול בלוטו וכעת אני יכול לקנות לעצמי וילה במלדיביים, לא לדאוג לשום דבר ולאף אחד עד סוף חיי ואפילו איני רוצה לדעת שום דבר, זהו תענוג שאינו ראוי, אנשים שחיים בצורה כזאת כבר "שמורים" עד סוף חייהם, ואילו תענוג ראוי הוא כשאני יודע בוודאות מה אני רוצה להשיג ומשקיע בזה מאמצים מסויימים. אותם מאמצים שהשקעתי יחד עם השכר שקיבלתי יוצרים בתוכי דרגת תודעה חדשה ואני באמת יכול ליהנות מזה באופן מלא, השכר הראוי הוא תשלום על ידי המאמצים שלי.

הערה: בעל הסולם כותב שאם האדם מקבל שכר לא ראוי זה מביא אותו לידי בושה שהופכת אחר כך לייסורים.

התייחסותי: תלוי אצל מי. לשם כך, על האדם להיות מפותח בצורה מספקת, אם הוא כבר נמצא במדרגות רוחניות אז את השכר הלא ראוי הוא מקבל כעונש.

שאלה: אם אדם נולד בריא, עשיר, כישרוני, מוצלח ונהנה מזה, האם זה שכר ראוי או לא ראוי? או לחילופין הוא נולד באפריקה, רעב, חולה, בחום וללא מים, האם אלה ייסורים ראויים?

תשובתי: זה מה שמגיע לו מהבורא, רצוי לא לדבר על עושר או עוני, אלא על ידע, אפשרויות, תכונות ויכולות. נניח שיש לאדם יכולות מסויימות ואילו לאחר אין אותן, האם עליו להתבייש שיש לו אותן? אם הוא משתדל להשתמש בהן לטובת הכלי הכללי של הנשמה אז לא יכולות להיות לו שום נקיפות מצפון, הוא קיבל אותן מהבורא!

שאלה: מהו תפקידו של שכר לא ראוי ברוחניות?

תשובתי: אני לא מתאר לעצמי שיכול להיות דבר כזה. בתורה מתוארות במקצת פעולות מסוג זה אך אין להן שייכות לעולמנו, הן יכולות להתרחש רק בשבירות ובבירורים מסויימים. כל מה שמתרחש היום, ואנו מתקרבים כבר לתיקונו של הכלי הכללי, ממומש לפי מערכת מדוייקת של בירור, ניתוח, השוואת חלקים ומילויים על ידי אור הגילוי של הבורא.

מתוך שיעור וירטואלי, 22.04.2018

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest