דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תעמיד את היצר שלך תחת האור

תעמיד את היצר שלך תחת האור

בעל הסולם, מאמר "החרות": "וכל חכמתם, לא הועילה להם, למצוא כאן איזה גשר מספיק, לעבור על הבקע הרחב והעמוק הזה, הנמצא מעצם רוחני, לאטום גשמי. ולפיכך לא הרויח המדע ולא כלום, בכל השיטות המטפיזיות הללו".

האדם מקבל מהוריו תכונות מולדות. התכונות האלה, בפני עצמן, אינן ניתנות לשינוי, אבל החברה משפיעה עליהן ומקנה להן צורות שונות. אם כך, בסופו של דבר האדם אינו מבטא את עצמו, אלא את הסביבה החיצונית.

התכונות יכולות להיות שונות, כל העניין הוא בצורה שמעניקים להן: האדם יכול להיות מאפיונר גדול או מדען גדול, לשחוט במשחטה או לשחוט בני אדם. המרחק בין שוטר לגנב הוא קצר מאוד, ושניהם מבינים זה את זה.

אם כן, החברה עושה מהאדם את מה שהיא מוצאת לנכון. אם כי ביסודו של האדם טמון הגרעין ההתחלתי, אבל גורמי ההשפעה עושים איתו כל מה שהם רוצים. זהו המצב בדרגה הגשמית, ולכן אנחנו לא מחליטים כאן שום דבר.

לעומת זאת, בדרגה הרוחנית אנחנו צריכים לגלות באדם את שורש נשמתו, את הנקודה שבלב, ולמקם אותה בסביבה שתספק לה את האור המחזיר למוטב. אנחנו צריכים לבנות את הסביבה הרוחנית, כדי שהיא תעניק לאדם את האור הרוחני הזה, שישפיע על הנקודה שבלב שלו ויפתח אותה.

ואילו האדם, מצידו, צריך להתכופף בפני הסביבה הנכונה ולנטרל את האגו של עצמו, כדי להסיר את הכיסויים האגואיסטיים מהנקודה שבלב. הוא צריך להוציא את הנקודה שלו ולחבר אותה עם הנקודות האחרות, כדי שזה באמת ייראה כמו השתוקקות להשפעה. על אף שהכוונה שלהם עדיין אגואיסטית, בכל זאת מופיעה ביניהם משיכה להשפעה הדדית, לכוח שדומה, לפחות במידה מסוימת, לאור המחזיר למוטב. רק כך אפשר למשוך אותו. האור הזה משפיע על אותם הכוחות האגואיסטיים שבנו, שבכל זאת מנסים לשמור על הקשר, למרות השנאה השורה בינינו.

אם כן, יש את הנקודה ההתחלתית שבלב, שורש הנשמה של האדם, ויש את האור המחזיר למוטב, הכוח שמפתח את שורש הנשמה. כל התנאים האגואיסטיים שבאדם ובסביבה, כלומר בקבוצה, נועדו לפתח, ככל האפשר, את כוח ההשפעה, את הכוונה להגיע להשפעה. דווקא לשם כך אנחנו רואים את עצמנו מלובשים בקליפה האגואיסטית, ואנחנו רואים גם את הקבוצה, שמעוררת בנו דחייה. זה מאפשר לנו להוציא מבפנים את הנקודה שלנו ולהעמיד אותה מול האור המחזיר למוטב. אחרת פשוט לא נוכל לעשות את זה.

אם כך, הקליפה היא "עזר כנגדו". היא זו שמאפשרת לי להעמיד את הנקודה שלי תחת האור.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החרות", 28.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שינוי הטבע שלי
הקטבים של הבחירה שלי
הסביבה הרוחנית היא החממה של הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest